d80509 Introduction to Management and Marketing

CEVRO University
winter 2007
Extent and Intensity
0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Bořivoj Přemysl Pražák (lecturer)
Guaranteed by
Department of Economics – Departments – President – CEVRO University
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s obecnými základy managementu a marketingu. Studenti si osvojí základy manažerského myšlení a jednání, naučí se základy strategického plánování a zorientují se ve světě marketingových komunikací. Studium bude dále zaměřeno na možnosti využití těchto oborů v oblasti veřejného sektoru a politiky.
Syllabus (in Czech)
  • Management:
    - Základní pojmy v oblasti managementu.
    - Vznik a vývoj teorií managementu.
    - Strategické plánování.
    - Základy organizačních struktur.
    - Management ve veřejném sektoru.
    Marketing:
    - Základní pojmy v oblasti marketingu
    - Marketingové prostředí.
    - Marketingový mix.
    - Marketingový výzkum.
    - Marketingová komunikace.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2008, winter 2009, winter 2010, winter 2011, winter 2012.
  • Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/winter2007/d80509