CEVRO:d80509 Introduction to Management - Course Information
d80509 Introduction to Management and Marketing
CEVRO Universitywinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Bořivoj Přemysl Pražák (lecturer)
- Guaranteed by
- Department of Economics – Departments – President – CEVRO University
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s obecnými základy managementu a marketingu. Studenti si osvojí základy manažerského myšlení a jednání, naučí se základy strategického plánování a zorientují se ve světě marketingových komunikací. Studium bude dále zaměřeno na možnosti využití těchto oborů v oblasti veřejného sektoru a politiky.
- Syllabus (in Czech)
- Management:
- Základní pojmy v oblasti managementu.
- Vznik a vývoj teorií managementu.
- Strategické plánování.
- Základy organizačních struktur.
- Management ve veřejném sektoru.
Marketing:
- Základní pojmy v oblasti marketingu
- Marketingové prostředí.
- Marketingový mix.
- Marketingový výzkum.
- Marketingová komunikace.
- Management:
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/winter2007/d80509