CEVRO:k80509 Introduction to Management - Course Information
k80509 Introduction to Management and Marketing
CEVRO Universitywinter 2010
- Extent and Intensity
- 0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Bořivoj Přemysl Pražák (lecturer)
- Guaranteed by
- Department of Economics – Departments – President – CEVRO University
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s obecnými základy managementu a marketingu. Studenti si osvojí základy manažerského myšlení a jednání, naučí se základy strategického plánování a zorientují se ve světě marketingových komunikací. Studium bude dále zaměřeno na možnosti využití těchto oborů v oblasti veřejného sektoru a politiky.
- Syllabus (in Czech)
- Management: - Základní pojmy v oblasti managementu. - Vznik a vývoj teorií managementu. - Strategické plánování. - Základy organizačních struktur. - Management ve veřejném sektoru. Marketing: - Základní pojmy v oblasti marketingu - Marketingové prostředí. - Marketingový mix. - Marketingový výzkum. - Marketingová komunikace.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/winter2010/k80509