CEVRO:d86774 eGovernment: Protection of Dat - Course Information
d86774 eGovernment: Protection of Data I.
CEVRO Universitywinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- JUDr. Tomáš Sokol (lecturer)
- Guaranteed by
- Department of Public Law and Public Administration – Departments – President – CEVRO University
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives
- Description of the course: This course thematically builds on the subject eGovernment: Legal Issues. In its framework, students will deepen their knowledge of basic public administration registers, they will embrace the concept of eJustice, and immerse into the issue of data boxes and electronic signature. Attention will also be paid to data security. By a successful completion of this specialized course students will receive a holistic view of activities and ways of exercise of public authority called by the concept eGovernment.
- Syllabus (in Czech)
- I. Základní registry veřejné správy
- Registr obyvatel
- Registr osob
- Registr územní identifikace
- Registr práv a povinností
II. eJustice
III. Datové schránky
- Základní údaje
- Konverze dokumentů.
IV. Elektronický podpis
V. Bezpečnost informačních systémů veřejné správy – eGovernment - bezpečnost dat
- I. Základní registry veřejné správy
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou pro získání zápočtu v zimním semestru bude zpracování semestrální práce a to formou odborné eseje (s maximálním rozsahem do 5 str. A4). Garantem výuky budou navrženy rámcová témata pro přípravu semestrálních prací. Konkrétní téma semestrální práce navrhne student a předloží ho garantovi ke schválení. Časový rámec pro zadávání a přípravu semestrálních prací bude konkrétně upřesněn na začátku semestru.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/winter2012/d86774