1 Výroční zpráva o činnosti vysoké školy CEVRO Institut za rok 2016 Praha červen 2017 2 Obsah: 1. Základní údaje o vysoké škole CEVRO Institut a) Úplný název vysoké školy, běžně užívaná zkratka, sídlo (vč. adresy) vysoké školy a jejího studijního střediska b) Organizační schéma vysoké školy c) Složení (s uvedením změn v roce 2016) orgánů vysoké školy dle vnitřních předpisů vysoké školy d) Zastoupení vysoké školy v reprezentaci vysokých škol (Česká konference rektorů, Rada vysokých škol) s uvedením členů (vč. změn v roce 2016) a jejich funkcí v orgánech reprezentace e) Poslání, vize a strategické cíle vysoké školy f) Změny v roce 2016 v oblasti vnitřních předpisů g) Poskytování informací podle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím 2. Studijní programy a obory, organizace studia, vzdělávací činnost na vysoké škole CEVRO Institut a) Akreditované studijní programy (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) b) Další vzdělávací aktivity vysoké školy v roce 2016 (mimo uskutečňování akreditovaných studijních programů) 3. Studenti na vysoké škole CEVRO Institut a) Studenti v akreditovaných studijních programech (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) b) Opatření ke snížení studijní neúspěšnosti c) Opatření pro omezení prodlužování studia d) Poradenské služby studentům e) Studenti se specifickými potřebami a možnosti jejich identifikace f) Práce s mimořádně nadanými studenty g) Podpora studentů se socioekonomickým znevýhodněním a možnosti identifikace takových studentů h) Podpora rodičů z řad studentů 4. Absolventi vysoké školy CEVRO Institut a) Absolventi akreditovaných studijních programů (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) b) Program vysoké školy pro absolventy (stručná charakteristika programu kontaktu s absolventy, akce pro absolventy vysoké školy) c) Spolupráce s budoucími zaměstnavateli 5. Zájem o studium na vysoké škole CEVRO Institut a) Zájem o studium na vysoké škole (počet přihlášek do bakalářských a navazujících magisterských studijních programů podle skupin KKOV, počet přijatých, počet zapsaných ke studiu) s uvedením meziroční změny v počtu podaných přihlášek a počtu přijatých b) Přijímací řízení ke studiu na vysoké škole c) Informování uchazečů o studiu na vysoké škole, spolupráce se středními školami 6. Zaměstnanci na vysoké škole CEVRO Institut a) Kariérní řád a motivační nástroje pro akademické pracovníky b) Zajištění rozvoje pedagogických dovedností akademických pracovníků c) Podpora rodičů mezi zaměstnanci 3 7. Internacionalizace a) Strategie vysoké školy pro rozvoj mezinárodních vztahů a mezinárodního prostředí, propagace aktivit vysoké školy v zahraničí b) Zapojení vysoké školy do mezinárodních vzdělávacích programů vč. mobilit c) Zapojení vysoké školy do mezinárodních programů výzkumu a vývoje vč. mobilit d) Mobilita studentů a akademických pracovníků podle zemí 8. Výzkumná, vývojová, umělecká a další tvůrčí činnost (ve smyslu §1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách) a) Podpora tvůrčí činnosti včetně zapojení studentů b) Účelové prostředky získané na výzkum, vývoj a inovace v roce 2016 c) Podpora studentů doktorských studijních programů a pracovníků v post-doktorských pozicích d) Podíl aplikační sféry na tvorbě a uskutečňování studijních programů e) Spolupráce s aplikační sférou včetně příkladů z praxe 9. Zajišťování kvality a hodnocení realizovaných činností na vysoké škole CEVRO Institut a) Vnitřní hodnocení kvality vzdělávání na vysoké škole 10. Národní a mezinárodní excelence vysoké školy CEVRO Institut a) Členství vysoké školy v mezinárodních asociacích, organizacích a sdruženích a v profesních asociacích, organizacích a sdruženích, ocenění vysoké školy 11. Třetí role vysoké školy CEVRO Institut a) Přenos poznatků do praxe a působení vysoké školy CEVRO Institut v regionu a jeho význam 4 1. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT a) Úplný název vysoké školy, běžně užívaná zkratka, sídlo (vč. adresy) vysoké školy a jejího studijního střediska Úplný název vysoké školy: CEVRO Institut, z.ú. Používaná zkratka: vysoká škola nepoužívá zkratku názvu Adresa vysoké školy: Jungmannova 17/28, 110 00 Praha 1 Telefon: 221 506 111 e-mail: info@vsci.cz http: www.cevroinstitut.cz Studijní středisko Český Krumlov: Linecká 43, Český Krumlov Nejvyšší představitel školy: prof. Ing. Josef Šíma, Ph.D., rektor Datum a č.j. udělení státního souhlasu působit jako soukromá vysoká škola: 18. října 2006, č.j. 23 869/2006-30 5 b) Organizační schéma vysoké školy Organizační struktura vysoké školy CEVRO Institut je popsána ve Statutu vysoké školy a dále v Organizačním řádu vysoké školy CEVRO Institut a je dána výčtem orgánů a útvarů vysoké školy. Orgány CEVRO Institutu jsou: a) Správní rada b) Dozorčí rada c) Ředitel Akademickými orgány CEVRO Institutu jsou: a) Rektor b) Prorektor c) Kolegium rektora d) Akademická rada e) Disciplinární komise. Organizačními součástmi CEVRO Institutu jsou katedry, centra, oddělení a další pracoviště plnící zejména úkoly v rámci činnosti tvůrčí a vývojové a dále pracoviště ekonomického a správního charakteru. Správní rada a dozorčí rada plní úkoly a vykonává působnost jí svěřenou zákonem o obecně prospěšných společnostech, zakládací listinou CEVRO Institutu a dalšími vnitřními předpisy. Ředitel vysoké školy CEVRO Institut je statutární orgánem vysoké školy CEVRO Institut. Ředitel vysoké školy CEVRO Institutu řídí činnost CEVRO Institutu zejména z hlediska ekonomického, materiálního a finančního zajištění jeho činnosti. Rektor vysoké školy CEVRO Institut stojí v čele vysoké školy a je jejím představitelem v oblasti vzdělávací, výzkumné a vývojové činnosti. Podle vnitřních předpisů vysoké školy CEVRO Institut se vždy zřizuje funkce prorektora pro studium. Prorektoři, kromě svých kompetencí stanovených Statutem vysoké školy CEVRO Institut a dalšími vnitřními předpisy vysoké školy CEVRO Institut, zastupují rektora vysoké školy CEVRO Institut v jeho nepřítomnosti. 6 Správní rada Ředitel Rektor Prorektor pro studium Sekretariát rektora a ředitele Ekonomické oddělení Správa vysoké školy Kolegium rektora Akademická rada Vědecký a zahraniční tajemník Sekretariát prorektora Knihovna KatedryIT oddělení Dozorčí rada Studijní oddělení Disciplinární komise Prorektor pro zahraniční vztahy a DV Sekretariát prorektora Oddělení programů CŽV Centra Studijní střediska Marketingové oddělení Zahraniční oddělení Schéma organizační struktury vysoké školy CEVRO Institut: c) Složení orgánů vysoké školy dle vnitřních předpisů vysoké školy (s uvedením změn v roce 2016) Orgány CEVRO Institutu: a) Správní rada b) Dozorčí rada c) Ředitel Akademické orgány CEVRO Institutu: d) Rektor e) Prorektor f) Kolegium rektora g) Akademická rada h) Disciplinární komise Ve složení orgánů vysoké školy došlo ve sledovaném období k následujícím změnám v personálním obsazení. Orgány vysoké školy CEVRO Institut a jejich složení : Složení Správní rady: MUDr. Mgr. Ivan Langer – předseda Ing. Jaroslav Salivar Ing. Tomáš Chrenek Složení Dozorčí rady: PhDr. Jiří Frgal – předseda Mgr. Petra Viktorová 7 Ing. Jan Zahradil Ředitel: Ing. Jiří Jirka Akademické orgány vysoké školy CEVRO Institut a jejich složení : Rektor: Prof. Ing. Josef Šíma, Ph.D. Prorektoři: Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. Tomáš Pojar, M.A. Kolegium rektora: Prof. Ing. Josef Šíma, Ph.D. Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. Tomáš Pojar, M.A Ing. Jiří Jirka Doc. JUDr. Eva Horzinková, Ph.D. Prof. Dr. Miroslav Novák Doc. JUDr. Ivana Štenglová Plk. Prof. MUDr. Jan Österreicher, Ph.D. Složení Akademické rady: Doc. JUDr. Ilona Bažantová, CSc. Doc. PhDr. Antonie Doležalová, Ph.D. Prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D. Prof. JUDr. Aleš Gerloch, CSc. Prof. PhDr. Miloš Havelka, CSc. Prof. JUDr. Dušan Hendrych, CSc. (čestný předseda) JUDr. Václav Henych Prof. PhDr. Jan Holzer, Ph.D. Doc. JUDr. Eva Horzinková, Ph.D. Doc. JUDr. Jan Kysela, Ph.D. JUDr. František Mikeš Prof. Dr. Miroslav Novák Prof. PhDr. Martin Potůček, CSc. MSc. Prof. MUDr. Jan Österreicher, Ph.D. Prof. Dr. Zdeněk Pavlík Doc. Ing. Jiří Schwarz, CSc. Prof. Ing. Josef Šíma, Ph.D. (předseda) Doc. JUDr. Ivanka Štenglová, CSc. Doc. Ing. Jiří Večerník PhDr. Luboš Velek, Ph.D. Prof. Ing. Alena Zemplinerová, CSc. Složení Disciplinární komise: Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. – předseda Členové: Doc. JUDr. PhDr. Ilona Bažantová, CSc. PhDr. Daniel Kunštát, Ph.D. 8 Bc. Irena Babková Mgr. Tomáš Horák Náhradníci: PhDr. Roman Cardal, Ph.D. Prof. Ing. Alena Zemplinerová, CSc. Michaela Urbancová Roman Vuchtrl d) Zastoupení vysoké školy v reprezentaci vysokých škol (Česká konference rektorů, Rada vysokých škol) s uvedením členů (vč. změn v roce 2016) a jejich funkcí v orgánech reprezentace Vysoká škola je členem České konference rektorů. e) Poslání, vize a strategické cíle vysoké školy Cílem zakladatelů vysoké školy CEVRO Institut bylo a je vytvořit na českém vzdělávacím trhu nabídku velmi kvalitního vzdělávání na nevelké vysoké škole s vynikajícím akademickým sborem, s mezinárodním zázemím, s podporou vědecké a výzkumné činnosti. Vysoká škola CEVRO Institut klade důraz na propojení pedagogické činnosti s výzkumnou a vědeckou prací, na mezinárodní pedagogickou a vědeckou spolupráci. Ve vztahu ke studentům bylo cílem zakladatelů a dnešním posláním vysoké školy nejen vysoce kvalitní vzdělání, ale také možnost studenta vysoké školy CEVRO Institut být v blízkém a přímém kontaktu s osobnostmi studovaného oboru, ať už jsou pedagogy vysoké školy či odborníky z oblasti praxe, samozřejmě nejen z České republiky. Konečně, od svého vzniku patří CEVRO Institut k vysokým školám, které přicházejí s inovátorskými studijními obory. Sem patří i snaha o multidisciplinární přístup ke studiu společnosti. Tímto směrem se škola chce ubírat i v budoucnu. Jedním z podstatných poslání vysoké školy CEVRO Institut je kultivace veřejného i soukromého sektoru prostřednictvím přípravy stávajících i budoucích řídících zaměstnanců obou těchto sektorů. Výzkumný, vědecký a pedagogický zájem vysoké školy CEVRO Institut se soustřeďuje do oblasti práva (veřejného i soukromého), do oblasti politologie a mezinárodních vztahů, do oblasti bezpečnosti a dále do oblasti ekonomie. V těchto oblastech realizuje vysoká škola CEVRO Institut studium v bakalářských a navazujících magisterských studijních oborech. Vysoká škola CEVRO Institut klade důraz na kvalitu vzdělání a také na šíři jeho obsahu. Studentům se dostává vzdělání v právních disciplínách, politologii, mezinárodních vztazích, ekonomii, ale také sociologii, politické filosofii i moderních metodách řízení či marketingu. Součástí vzdělání na vysoké škole CEVRO Institut je akcent na svobodu jednotlivce a vládu práva. Vysoká škola CEVRO Institut chce v dalších letech poslání a vizi zakladatelů dále naplňovat, stabilizovat a zkvalitňovat úroveň vysokoškolského vzdělání, podporovat a rozvíjet vědeckou a výzkumnou činnost a především vytvářet předpoklady pro další stabilizaci a odborný a vědecký růst akademického sboru. 9 f) Změny v roce 2016 v oblasti vnitřních předpisů V roce 2016 nedošlo na vysoké škole CEVRO Institut ke změně vnitřních předpisů. Výjimku představuje úprava Studijního a zkušebního řádu, vyvolaná jednak novelou vysokoškolského zákona, jednak změnami v organizaci akademického roku (přechod od semestrálního na trimestrální režim). Změny v SZŘ byly ministerstvem řádně registrovány v říjnu 2016. g) Poskytování informací podle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vysoká škola CEVRO Institut není povinným subjektem podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Informace, které je vysoká škola CEVRO Institut povinna zveřejňovat, jsou studentům, uchazečům a absolventům i veřejnosti diferencovaně přístupné těmito nástroji:  Úřední deska vysoké školy CEVRO Institut  Internetové stránky vysoké školy CEVRO Institut, včetně elektronické úřední desky  Informační systém vysoké školy CEVRO Institut Vysoká škola podává tyto informace v odůvodněných případech na požádání prostřednictvím svých zaměstnanců i v ústní či písemné podobě. 2. STUDIJNÍ PROGRAMY A OBORY, ORGANIZACE STUDIA A VZDĚLÁVACÍ ČINNOST NA VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT a) Akreditované studijní programy (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) Vysoká škola CEVRO Institut měla v roce 2016 akreditované tři bakalářské studijní programy a v rámci nich čtyři bakalářské studijní obory - Právní specializace – Veřejná správa, Právní specializace – Právo v obchodních vztazích, Politologie – Politologie a mezinárodní vztahy, Hospodářská politika a správa – Hospodářská politika, a tři navazující magisterské studijní programy a jejich v rámci čtyři magisterské studijní obory: Veřejná správa – Veřejná správa, Veřejná správa – Bezpečnostní studia, Politologie – Politologie, Soukromoprávní studia – Obchodně právní vztahy. Od AR 2016/17 škola začala uskutečňovat též pátý navazující magisterský program/obor - Philosophy, Politics, Economics, jehož akreditaci získala v prosinci 2015. Ve sledovaném období byly realizovány tři bakalářské a čtyři navazující magisterské studijní programy. Všechny akreditované studijní programy, s výjimkou anglickojazyčného a výhradně prezenčně vyučovaného programu Philosophy, Politics, Economics, realizuje vysoká škola CEVRO Institut v obou formách studia, tedy prezenční i kombinované, a to v českém jazyce. Tab. 3.1: Akreditované studijní programy (počty)** Vysoká škola CEVRO Institut Bakalářské studium Magisterské studium Navazující magisterské studium Doktorské studium CELKEM P K/D P K/D P K/D 10 Skupiny akreditovaných studijních programů KKOV společenské vědy, nauky a služby 61,67,71- 73 1 1 2 1 Ekonomie 62,65 1 1 právo, právní a veřejnosprávní činnost 68 2 2 3 3 CELKEM 4 4 5 4 Akreditované studijní programy nebo jejich části, které vysoká škola uskutečňuje v rámci studijního střediska Vysoká škola CEVRO Institut provozuje studijní středisko v Českém Krumlově a zde také nabízí a realizuje některé studijní programy a obory. Základním východiskem pro aktivity vysoké školy CEVRO Institut mimo její sídlo je zásada naprosté shody úrovně, formy i obsahu. Pokud se jedná o realizaci vysokoškolských studijních programů, je výrazem této zásady především skutečnost, že výuka je zajišťována na stejné personální i obsahové úrovni v sídle vysoké školy i ve studijním středisku a shodnými osobami. Stejně tak materiální, informační a knihovní zázemí je budováno na adekvátní úrovni jako v sídle vysoké školy. Činnost střediska zajišťuje jeden kmenový zaměstnanec – vedoucí studijního střediska. Vysoká škola CEVRO Institut ve studijním středisku v Českém Krumlově realizuje jeden bakalářský studijní program a v rámci něho dva bakalářské studijní obory Právní specializace – Veřejná správa a Právní specializace – Právo v obchodních vztazích. A dále dva navazující magisterské studijní programy se třemi obory: Veřejná správa s obory Veřejná správa a Bezpečnostní studia a program Soukromoprávní studia – obor Obchodněprávní vztahy. Všechny studijní obory realizované ve studijním středisku v Českém Krumlově jsou nabízeny pouze v kombinované formě studia. Studijní středisko vysoké školy CEVRO Institut není jen místem realizace výuky. Pravidelně se zde konají nejen akce přímo spojené se studiem, jako jsou promoce, imatrikulace a státní závěrečné zkoušky, ale také konference, odborné semináře, veřejné diskuse a jiné akce pro studenty i širší odbornou veřejnost. Tab. 3.6: Akreditované studijní programy nebo jejich části, které vysoká škola uskutečňuje mimo obec, ve které má sídlo (mimo odbornou praxi) Vysoká škola CEVRO Institut Název studijního programu 1 Právní specializace – Veřejná správa Skupina KKOV 68(kód studijního oboru 6804R022) 11 Název a sídlo pobočky* vysoké školy, kde probíhá výuka akreditovaných studijních programů nebo jejich částí Studijní středisko Český Krumlov, Linecká 43, Český Krumlov Forma (prezenční, kombinovaný, distanční) kombinovaná Délka studia (semestry) 6 semestrů Typ programu (bakalářský, navazující magisterský, magisterský, doktorský) bakalářský Probíhají na pobočce státní závěrečné zkoušky? ANO/NE ANO Probíhají na pobočce obhajoby závěrečných kvalifikačních prací? ANO/NE ANO Název studijního programu 2 Právní specializace - Právo v obchodních vztazích Skupina KKOV 68(kód studijního oboru 6804R035) Název a sídlo pobočky* vysoké školy, kde probíhá výuka akreditovaných studijních programů nebo jejich částí Studijní středisko Český Krumlov, Linecká 43, Český Krumlov Forma (prezenční, kombinovaný, distanční) kombinovaná Délka studia (semestry) 6 semestrů Typ programu (bakalářský, navazující magisterský, magisterský, doktorský) bakalářský Probíhají na pobočce státní závěrečné zkoušky? ANO/NE ANO Probíhají na pobočce obhajoby závěrečných kvalifikačních prací? ANO/NE ANO Název studijního programu 3 Veřejná správa -Veřejná správa Skupina KKOV 68 (kód studijního oboru 6202T056) Název a sídlo pobočky* vysoké školy, kde probíhá výuka akreditovaných studijních programů nebo jejich částí Studijní středisko Český Krumlov, Linecká 43, Český Krumlov Forma (prezenční, kombinovaný, distanční) kombinovaná Délka studia (semestry) 4 semestry Typ programu (bakalářský, navazující magisterský, magisterský, doktorský) navazující magisterský Probíhají na pobočce státní závěrečné zkoušky? ANO/NE ANO Probíhají na pobočce obhajoby závěrečných kvalifikačních prací? ANO/NE ANO Název studijního programu 4 Veřejná správa – Bezpečnostní studia Skupina KKOV 68 (kód studijního oboru 6806T018) 12 Název a sídlo pobočky* vysoké školy, kde probíhá výuka akreditovaných studijních programů nebo jejich částí Studijní středisko Český Krumlov, Linecká 43, Český Krumlov Forma (prezenční, kombinovaný, distanční) kombinovaná Délka studia (semestry) 4 semestry Typ programu (bakalářský, navazující magisterský, magisterský, doktorský) navazující magisterský Probíhají na pobočce státní závěrečné zkoušky? ANO/NE ANO Probíhají na pobočce obhajoby závěrečných kvalifikačních prací? ANO/NE ANO Název studijního programu 5 Soukromoprávní studia – Obchodněprávní vztahy Skupina KKOV 68 (kód studijního oboru 6804T039) Název a sídlo pobočky* vysoké školy, kde probíhá výuka akreditovaných studijních programů nebo jejich částí Studijní středisko Český Krumlov, Linecká 43, Český Krumlov Forma (prezenční, kombinovaný, distanční) kombinovaná Délka studia (semestry) 4 semestry Typ programu (bakalářský, navazující magisterský, magisterský, doktorský) navazující magisterský Probíhají na pobočce státní závěrečné zkoušky? ANO/NE ANO Probíhají na pobočce obhajoby závěrečných kvalifikačních prací? ANO/NE ANO b) Další vzdělávací aktivity (mimo uskutečňování akreditovaných studijních programů) vysoké školy v roce 2016 Vysoká škola CEVRO Institut považuje za svůj hlavní cíl být centrem vzdělání a přispívat k rozvoji osobnosti svých studentů, absolventů i širší veřejnosti. Vzdělávací aktivity mimo vysokoškolské studijní programy jsou rozvíjeny v několika směrech. Tradiční a pravidelnou součástí akademického života studentů a pedagogů na vysoké škole CEVRO Institut je široká nabídka akcí pro studenty a pedagogy vysoké školy. Vysoká škola nabízí účast na letních školách, pořádaných v sídle vysoké školy partnerskými zahraničními vysokými školami (Ohio University, Florida State University), účast na exkurzích (Poslanecká sněmovna, městské a krajské úřady, zastoupení mezinárodních organizací, velvyslanectví), dále přednášky odborníků z praxe v rámci či mimo výuku, přednášky zahraničních odborníků v rámci CEVRO Institut Forum (projekt veřejných přednášek), v jehož rámci vystupují na půdě školy významné domácí i zahraniční osobnosti z oblasti akademické /Academic Forum/ a úspěšní podnikatelé, vrcholoví manažeři, diplomaté a inovátoři /Business Forum/). Na škole také existují studentské kluby – Politologický a Ekonomický. Významnou úlohu v přípravě a realizaci vzdělávacích aktivit mimo rámec akreditovaných studijních oborů zastávají centra vysoké školy, zejména Centrum transatlantických vztahů, Centrum bezpečnostních studií, Centrum středoevropských studií (jež je společným vědeckým 13 pracovištěm s Masarykovým ústavem a Archivem AV ČR), Centrum zdravotně-sociálních studií a Centrum rozvoje psychosociálních a manažerských aktivit a Centrum IT ve veřejné správě. Centra vedle svých dalších aktivit, pedagogických, výzkumných a vědeckých, realizují právě řadu vzdělávacích aktivit v oblasti svého odborného zájmu. Jako příklad je možné uvést sérii seminářů Centra zdravotně-sociálních studií, věnovaných tématům sociálně právní ochrany dětí, drogové prevence, stárnutí populace, či aktivity Centra transatlantických vztahů, věnované otázkám mezinárodních vztahů, bezpečnosti, terorismu, diplomacii a mnoha dalším tématům. Vysoká škola CEVRO Institut považuje za důležité rozvíjet mimo vysokoškolského vzdělání také další možnosti rozšiřování a prohlubování vzdělání a kvalifikace. Tyto své aktivity rozvíjí vysoká škola CEVRO Institut v rámci celoživotního vzdělávání. Základní rámec těchto aktivit je dán vnitřním předpisem vysoké školy CEVRO Institut – Řádem celoživotního vzdělávání. Tento řád upravuje bližší podmínky celoživotního vzdělávání na vysoké škole CEVRO Institut. Studium v programech celoživotního vzdělávání je uskutečňováno v souladu se zákonem o vysokých školách a doplňuje výuku v akreditovaných studijních programech. Celoživotním vzděláváním jsou takové druhy vzdělávání, které doplňují, prohlubují, obnovují nebo rozšiřují vědomosti, dovednosti a kvalifikaci a jsou poskytovány mimo rámec studijních programů. Tento způsob vzdělávání je otevřený zájemcům různého věku, odborného zaměření a předchozího vzdělání a je široce dostupný. Vysoká škola má v nabídce kurzů celoživotního vzdělávání kurzy v rámci průběžného vzdělávání úředníků územních samosprávných celků a vzdělávací program pro manažery ve veřejné správy Master of Public Administration – MPA, jehož jednotlivé moduly jsou akreditovány Ministerstvem vnitra. Vzdělávací program Master of Public Administration – MPA poskytuje vysoká škola CEVRO Institut v podobě manažerského vzdělávání určeného pro veřejnou správu a její specifické součásti. V roce 2016 byly dosud realizované programy MPA upraveny. Od roku 2016 se tak realizují dva programy – Veřejná správa a lidské zdroje, Bezpečnostní a krizový management. Programy MPA v roce 2016 studovalo celkem 51 účastníků. Dalším realizovaným programem celoživotního vzdělávání na vysoké škole CEVRO Institut je program MBA – Management a kybernetická bezpečnost, kterým škola reaguje na aktuální výzvy v oblasti kybernetické bezpečnosti a na požadavky nového zákona o kybernetické bezpečnosti. V tomto programu studovalo v roce 2016 celkem 61 účastníků. Reakcí na zájem absolventů školy a dalších uchazečů bylo v roce 2015 zahájení studia LL.M. (Master of Law) zaměřeného na problematiku arbitráže a mediace, který v roce 2016 probíhal ve dvou po sobě jdoucích bězích o celkovém počtu 19 účastníků. 3. STUDENTI NA VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT a) Studenti v akreditovaných studijních programech (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) Na vysoké škole CEVRO Institut studuje takřka 800 studentů ve čtyřech bakalářských a pěti navazujících magisterských studijních oborech. Vysoká škola CEVRO Institut realizuje své studijní programy a obory v prezenční i kombinované formě studia. Podmínky studia v těchto dvou formách 14 jsou velmi odlišné. Vysoká škola CEVRO Institut považuje za základní zajistit studentům v obou formách studia při odlišných podmínkách stejnou kvalitu studia a optimální podmínky pro vysokoškolské studium. Vysoká škola CEVRO Institut klade důraz na kvalitu vysokoškolského studia a života, a to nejen v oblasti výuky, ale i jejího zázemí a života studentů ve škole vůbec. Knihovna i studijní oddělení jsou studentům k dispozici v široce pojatých úředních hodinách, včetně víkendového provozu pro studenty kombinované formy studia. Knihovna byla v posledních letech významně rozšířena o knižní fondy několika spolupracujících institucí (Informační centrum o NATO, Občanský institut a Liberální institut) Mimo knihovní fond jsou studentů k dispozici, většinou ve formě e-learningů, i další studijní pomůcky a opory. Vysoká škola CEVRO Institut rozšířila počet elearningových studijních opor na základě realizace projektu Modernizace vzdělávacích programů pro studenty Vysoké školy CEVRO Institut, který byl spolufinancován z Operačního programu Praha Adaptabilita. Nové studijní opory, ale i nové prakticky zaměřené předměty realizovala vysoká školy CEVRO Institut na základě projektu Inovace bakalářských studijních programů vysoké školy CEVRO Institut, který byl spolufinancován také z Operačního programu Praha Adaptabilita. Konzultační hodiny pedagogů vysoké školy CEVRO Institut jsou přizpůsobeny potřebám studentů obou forem studia. Vysoká škola CEVRO Institut klade velký důraz na informační zázemí studia. Vysoká škola má vlastní informační systém pro studenty, pedagogy a zaměstnance vysoké školy. V rámci realizace shora uvedeného projektu Modernizace vzdělávacích programů pro studenty Vysoké školy CEVRO Institut došlo k posílení a zkvalitnění informačního zázemí vysoké školy. Tab. 4.1: Studenti v akreditovaných studijních programech (počty) Vysoká škola CEVRO Institut Bakalářské studium Magisterské studium Navazující magisterské studium Doktorské studium CELKEM P K/D P K/D P K/D Skupiny akreditovaných studijních programů KKOV společenské vědy, nauky a služby 61,67,71- 73 60 23 10 5 98 ekonomie 62,65 19 11 30 právo, právní a veřejnosprávní činnost 68 79 158 134 282 653 Neúspěšní studenti (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) Tab. 4.4: Neúspěšní studenti v akreditovaných studijních programech (počty) Vysoká škola CEVRO Institut Bakalářské studium Magisterské studium Navazující magisterské studium Doktorské studium CELKEM P K/D P K/D P K/D 15 Skupiny akreditovaných studijních programů KKOV společenské vědy, nauky a služby 61,67,71- 73 8 13 5 26 Ekonomie 62,65 1 3 4 právo, právní a veřejnosprávní činnost 68 11 26 11 32 80 CELKEM 20 42 11 37 110 b) Opatření vysoké školy pro snížení studijní neúspěšnosti Vysoká škola CEVRO Institut klade důraz na prevenci studijní neúspěšnosti a to v několika směrech. Prvním je práce se studentem ve chvíli jeho příchodu na vysokou školu. Vysoká škola CEVRO Institut připravuje pro nově zapsané studenty vstupní informační a poradenské akce, na kterých jim představuje možnosti, ale také úskalí jejich nadcházejícího studia. Specifickou skupinou jsou pak studenti, kteří přicházejí na vysokou školu CEVRO Institut z jiných vysokých škol, zejména do navazujících magisterských studijních programů a jejich dosavadní studium obsahově samozřejmě zcela neodpovídá předpokládaným znalostem. S těmito studenty pracuje vysoká škola CEVRO Institut individuálně a především jim nabízí či ukládá absolvování tzv. diferenčních předmětů, v rámci kterých si doplní potřebné znalosti, chybějící jim z bakalářského studia. Na toto pak navazuje na vysoké škole standardní, byť v rámci klientského přístupu na vysoké škole CEVRO Institut poněkud rozšířený, systém konzultací, interaktivních učebních pomůcek a odborného poradenství ze strany pedagogů, kateder, studijního oddělení a samozřejmě i členů vedení vysoké školy CEVRO Institut. Od akademického roku 2014/2015 na škole funguje projekt Setkávání nad problémem, který studentům nabízí speciální konzultace v oblasti studia, přípravy na něj, eventuálně s tím spjatých problémů. Je realizován ve spolupráci s odborníky z Centra manažerských a psychosociálních studií. Dalším směrem prevence studijní neúspěšnosti je výchova studentů k dovednostem kvalitního ústního a psaného projevu, včetně předcházení problémům s plagiátorstvím. Kromě specializovaných předmětů, jako jsou Metodologický proseminář (bakalářský stupeň) či Tvorba odborného textu (navazující magisterské studium)i, je pravidelnou součástí předmětů psaný i ústní projev ve formě esejí, seminárních prací, prezentací apod. Je třeba také zmínit pravidelné studentské konference na vysoké škole CEVRO Institut, kterou jsou součástí výchovy ke schopnosti originálního a kvalitního psaného a ústního projevu. Pro případ problémů se studiem, které mají svůj původ v osobních, ekonomických, zdravotních či jiných potížích, nabízí vysoká škola studentu, pokud je to účelné, také formy individuálního studijního plánu. Vysoká škola CEVRO Institut klade velký důraz na kvalitu poskytovaného studia a tedy i na kvalitu výkonu studentů a na kvalitu získaných znalostí a dovedností. Vysoká škola CEVRO Institut zdůrazňuje ve vztahu ke studentům individuální přístup, navazující na skutečnost, že vysoká škola si studenty vybírá a garantuje jim kvalitní vzdělání a pomoc v případě studijní neúspěšnosti. Od akademického roku 2015/16 nabízí vysoká škola CEVRO Institut také speciální semináře pro studenty, kteří se připravují na státní závěrečné zkoušky. Tyto semináře mají formu kolektivních řízených konzultací a jejich cílem je opakování základních znalostí dle struktury okruhů pro státní zkoušky. 16 c) Opatření pro omezení prodlužování studia Základní opatření pro omezení prodlužování studia jsou začleněna do dvou posledních znění Studijního a zkušebního řádu, tedy toho z roku 2014 i 2016. Mezi taková opatření patří zejména tzv. poukázkový systém, regulující studium po stránce odpovědného přístupu k zapisování předmětů i přípravě na ukončení studijních povinností. K významným motivačním prvkům pro co nejrychlejší dokončení studia patří samozřejmě i placení poplatků spojených se studium, ať už jde o standardní školní či další poplatky za specifické úkony (udělení individuálního studijního plánu, přerušení studia, opakování ročníku apod.). d) Poradenské služby studentům Vysoká škola CEVRO Institut má vybudovaný systém péče a poradenství určený jednak studentům, kteří přicházejí na vysokou školu CEVRO Institut do bakalářského či magisterského studia, dále potom studentům v průběhu studia a konečně studentům před ukončením studia státními závěrečnými zkouškami. Součástí tohoto systému je také péče a služby pro absolventy. Na poradenství pro studenty se podílejí následující pracoviště vysoké školy CEVRO Institut: - Studijní oddělení - Informační kancelář - Sekretariát prorektora pro studium - Katedry - Ekonomické oddělení - IT oddělení - Knihovna Student v průběhu studia prochází vždy následujícími informačními a poradenskými akcemi: - Informace o smlouvě o studiu a možnostech financování studia - Vstupní informace a rady při zahájení studia - Školení v informačním systému vysoké školy a knihovním systému - Vstupní informace o studiu, jeho organizaci, kreditním systému, volitelných předmětech a vnitřních předpisech vysoké školy - Poradenství pro uchazeče o magisterské studium při neúplné kompatibilitě jejich předchozího studia - Informace a rady před státní závěrečnou zkouškou - Poradenství pro závěrečné práce a jejich zpracování e) Studenti se specifickými potřebami a možnosti jejich identifikace Vysoká škola CEVRO Institut má za cíl umožnit studium i studentům se specifickými potřebami a v rámci programu péče o studenty a klientského přístupu tak činí. Pokud se jedná o fyzicky handicapované studenty, limituje tuto možnost skutečnost, že vysoká škola CEVRO Institut sídlí v historické budově, která není bezbariérová. f) Práce s mimořádně nadanými studenty Vysoká škola CEVRO Institut vyhledává mimořádně nadané uchazeče o studium na základě kritéria výsledky SCIO zkoušek a nabízí jim studium na vysoké škole CEVRO Institut za zvýhodněných finančních podmínek Mimořádně nadaným studentům nabízí vysoká škola prostřednictvím kateder zejména možnost zapojení do výzkumných a vědeckých aktivit vysoké školy CEVRO Institut, účast na výběrových akcích vysoké školy a možnost publikovat ve školních periodikách. 17 g) Podpora studentů se socioekonomickým znevýhodněním a možnosti identifikace takových studentů Vysoká škola CEVRO Institut má poskytování stipendií upraveno vnitřním předpisem Stipendijním řádem. Studentu vysoké školy CEVRO Institut mohou být z vlastních zdrojů vysoké školy poskytnuta následující stipendia: a) za vynikající studijní výsledky b) za vynikající výzkumné, vývojové, nebo další tvůrčí výsledky přispívající k prohloubení znalostí c) v případě tíživé sociální situace studenta (dále jen „mimořádné sociální stipendium“), d) v případech zvláštního zřetele hodných (dále jen „mimořádné stipendium“). Z dotace ministerstva může být studentovi vysokou školou přiznáno sociální stipendium a ubytovací stipendium. Vysoká škola CEVRO Institut využívá možnosti dané stipendijním řádem především pro ocenění zvlášť vynikajících studijních výsledků, zejména k ocenění vynikajících absolventských prací. Dále potom pro pomoc studentům, kteří se ocitnou v tíživé životní situaci. h) Podpora rodičů z řad studentů Vysoká škola CEVRO Institut vychází vstříc všem svým studentům, rodičům z řad studentů však o to více. Podpora má různou formu, počínaje možností využít udělení individuálního studijního plánu a konče tím, že většina vyučujících vychází studentům – rodičům vstříc při vypisování zkušebních termínů či realizování individuálních konzultací. 4. ABSOLVENTI VYSOKÉ ŠKOLY CEVRO INSTITUT a) Absolventi akreditovaných studijních programů (počty v jednotlivých skupinách KKOV podle typu studia a formy studia) Na vysoké škole CEVRO Institut každoročně zpravidla ve třech možných termínech v rámci organizace akademického roku absolvuje státní závěrečné zkoušky a úspěšně obhájí absolventskou práci studenti bakalářských či navazujících magisterských studijních oborů. První absolventi bakalářského studia ukončili studium v akademickém roce 2009/2010 a v roce 2010/2011 promovali na vysoké škole CEVRO Institut první absolventi magisterského studia. Tab. 5.1: Absolventi akreditovaných studijních programů (počty)* Vysoká škola CEVRO Institut Bakalářské studium Magisterské studium Navazující magisterské studium Doktorské studium CELKEM P K/D P K/D P K/D Skupiny akreditovaných KKOV 18 studijních programů společenské vědy, nauky a služby 61,67,71- 73 16 10 1 3 30 ekonomie 62,65 5 4 9 právo, právní a veřejnosprávní činnost 68 24 22 55 106 207 CELKEM 45 36 56 109 246 b) Program vysoké školy pro absolventy (stručná charakteristika programu kontaktu s absolventy, akce pro absolventy vysoké školy) Udržování kontaktu se svými absolventy pojímá vysoká škola CEVRO Institut ve dvou směrech. Prvním je vize zakladatelů vysoké školy vytvořit vysokou školu jako platformu pro setkávání a vytvořit trvalý vztah mezi absolventem a vysokou školou CEVRO Institut a také trvalý zájem absolventa o další vzdělávání. Druhým je přesvědčení, že kontakt s absolventy je součástí nutné interakce s praxí, do které absolventi vysoké školy odcházejí. Součástí nabídky vysoké školy CEVRO Institut se stal ucelený program péče o absolventy vysoké školy CEVRO Institut, který jim umožňuje zůstat v kontaktu s vysokou školou, prohlubovat a doplňovat si své vzdělání a také být nadále součástí vysokoškolské či akademické obce. Cílem programu péče o absolventy je především zachovat vztah absolventů k vysoké škole CEVRO Institut a vést je a pomáhat jim v jejich dalším vzdělávání a rozvoji. V rámci tohoto cíle nabízí vysoká škola CEVRO Institut svým absolventům možnost dalšího vzdělávání v rámci kurzů celoživotního vzdělávání, účast na odborných seminářích a konferencích a také kurzy zaměřené na rozvoj osobnosti s důrazem zejména na získání výhody na trhu práce. Program má samozřejmě za cíl také sledovat úspěšnost absolventů vysoké školy CEVRO Institut v praxi a reflektovat a zpětně promítat do studia získané poznatky. c) Spolupráce s budoucími zaměstnavateli Budoucími zaměstnavateli absolventů vysoké školy CEVRO Institut jsou v první řadě orgány veřejné správy. Spolupráce s tímto segmentem zaměstnavatelů je průběžná a pravidelná. Vysoká škola CEVRO Institut každoročně v rámci náboru nových studentů přichází do styku s personálními pracovišti subjektů, z jejichž zaměstnanců se rekrutují uchazeči o studium zejména v kombinované formě studia. Součástí studijních povinností v bakalářském studiu je absolvování praxe a informace od zaměstnavatelů, u nich praxe probíhají, o znalostech a dovednostech studentů vysoké školy CEVRO Institut, jsou pravidelnou zpětnou vazbou z praxe. Vysoká škola CEVRO Institut má ve svém dlouhodobém záměru spolupráci se zaměstnavateli prohloubit a potřebnost této interakce má na zřeteli. I proto vysoká škola CEVRO Institut zpracovala a realizuje výše uvedené projekty v rámci Operačního programu Praha Adaptabilita. 19 5. ZÁJEM O STUDIUM NA VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT a) Zájem o studium na vysoké škole (počet přihlášek do bakalářských a navazujících magisterských studijních programů podle skupin KKOV, počet přijatých, počet zapsaných ke studiu) s uvedením meziroční změny v počtu podaných přihlášek a počtu přijatých V roce 2013 podalo přihlášku ke studiu celkem 562 uchazečů, zapsáno ke studiu bylo celkem 387 studentů. V roce 2014 podalo přihlášku ke studiu celkem 499 uchazečů, zapsáno ke studiu bylo celkem 344 studentů. V roce 2015 byl počet přijatých přihlášek 535, počet zapsaných studentů pak byl 362. V roce 2016 podalo přihlášku celkem 475 uchazečů, ke studiu se následně zapsalo 301 studentů. Tab. 6.1: Zájem o studium na vysoké škole Vysoká škola (název) Bakalářské studium Navazující magisterské studium Počet přihlášek Počet přijatých Počet zapsaných ke studiu Počet přihlášek Počet přijatých Počet zapsaných ke studiu Skupiny akreditovaných studijních programů KKOV společenské vědy, nauky a služby 61,67,71- 73 60 39 28 38 32 16 ekonomie 62,65 23 16 15 právo, právní a veřejnosprávní činnost 68 161 113 103 193 146 139 CELKEM 244 168 146 231 178 155 b) Přijímací řízení ke studiu na vysoké škole Vysoká škola CEVRO Institut podrobuje zájemce o studium na vysoké škole přijímacímu řízení. Přijímací řízení má formu ústního pohovoru, od akademického roku 2008/2009 zvolila vysoká škola CEVRO Institut jako alternativní formu přijímacího řízení Národní srovnávací zkoušky (SCIO), a nově je kritériem pro přijetí na vysoké škole CEVRO Institut i výsledek státní maturity. Vysoká škola CEVRO Institut považuje poměrně náročné přijímací řízení za důležitou záruku kvality svých studentů a absolventů. Přijímací řízení do bakalářského stupně studia probíhá buďto formou písemného testu v rámci Národních srovnávacích zkoušek u společnosti SCIO, nebo formou ústního motivačního pohovoru. 20 Ústní motivační pohovor probíhá před tříčlennou přijímací komisí složenou z předsedy a dvou členů, kteří jsou interními pedagogy na vysoké škole CEVRO Institut. Účelem pohovoru není prověřování prioritně empirických znalostí uchazeče, ale zjištění jeho zájmu a rámcového rozhledu v daném oboru. Ústní motivační pohovor probíhá na základě tematických okruhů, jejichž seznam je zveřejněn na webových stránkách vysoké školy CEVRO Institut. Přijímací řízení do navazujícího magisterského studia probíhá formou ústního pohovoru, během něhož se hodnotí zejména studijní schopnosti a znalosti uchazeče získané v průběhu předchozího studia v bakalářském stupni a odborné zaměření bakalářské práce obhájené uchazečem. Pohovor probíhá před přijímací komisí složenou z pedagogů vysoké školy. c) Informování uchazečů o studiu na vysoké škole, spolupráce se středními školami Vysoká škola CEVRO Institut disponuje uceleným, průběžným systémem informování o možnosti studia na vysoké škole CEVRO Institut. Uchazeči se mohou dozvědět o možnosti studia na vysoké škole CEVRO Institut zejména z následujících zdrojů: - Internetové zdroje (stránky vysoké školy CEVRO Institut, profily na sociálních sítích, seznamy vysokých škol apod.) - Inzerce v tisku (periodickém, odborném, tematických přílohách) - Propagační materiály a akce vysoké školy CEVRO Institut, mediální výstupy představitelů a pedagogů školy - Prezentace možností studia na vysoké škole CEVRO Institut na školách či u zaměstnavatelů - Dny otevřených dveří na vysoké škole CEVRO Institut - Marketingové akce a veletrhy (Gaudeamus) - Spolupráce a akce pro studenty středních škol Vysoká škola CEVRO Institut spolupracuje dlouhodobě se středními školami v několika rovinách. První z nich jsou vzdělávací aktivity zaměřené na středoškolskou mládež. Vysoká škola CEVRO Institut, za podpory Konrad Adenauer Stiftung, pravidelně pořádá vzdělávací projekt Letní akademie moderní politiky, práva a ekonomie. Speciální kurz je určen studentům a čerstvým absolventům gymnázií a dalších středních škol, kteří se věnují společenskovědní problematice. Kurz je unikátní svou přípravnou funkcí pro studium společenských věd na vysoké škole. Další již tradiční aktivitou jsou parlamentní simulace, konané ve spolupráci s vybranými středními školami, a to v Praze v sídle vysoké školy CEVRO Institut, v Jihočeském kraji, a dále pak příležitostně v dalších regionech. Ve sledovaném období k těmto akcím přibyla série přednášek pro studenty středních škol na jimi vybraná témata z oblasti práva, politologie, ekonomie a bezpečnostní problematiky. Poslední tradiční aktivitou zaměřenou nejen na středoškolskou mládež je Filmový seminář. Jde o projekt semestrálních předmětů, který si prostřednictvím promítání filmů domácí i světové provenience a jejich následným rozborem a diskusí připomíná důležité události nejen 20. století. Účastnit se jej mohou členové akademické obce vysoké školy CEVRO Institut, studenti a pedagogové dalších vysokých škol i zájemci z řad široké veřejnosti. V jednotlivých semestrech je filmový seminář vždy zaměřen na konkrétní téma. Další aktivitou vysoké školy CEVRO Institut určenou pro studenty středních škol je akce Na týden vysokoškolákem. V rámci této akce konané ve spolupráci s řediteli středních škol, zejména pak 21 gymnázií, umožňuje vysoká škola studentům středních škol, aby se na týden zařadili mezi studenty vysoké školy CEVRO Institut, absolvovali vysokoškolské formy studia (přednášky a semináře) a poté si nabyté znalosti ověřili v závěrečném testu. 6. ZÁMĚSTNANCI NA VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT Akademická obec vysoké školy CEVRO Institut je vytvářena jako společenství pedagogických pracovníků vysoké školy CEVRO Institut, akademiků sdružených v dalších akademických orgánech vysoké školy CEVRO Institut, zejména v akademické radě a dále okruhu spolupracujících akademických pracovníků, podílejících se především na přípravě a realizaci odborných vědeckých konferencí, seminářů a dalších akcí. Kvalita akademického sboru patří ke zřejmým kvalitám vysoké školy CEVRO Institut. Výuka jednotlivých předmětů je zajištěna na vysoké odborné úrovni. Pedagogický sbor tvoří devět profesorů, jedenáct docentů a dále několik desítek odborných asistentů a asistentů. a) Kariérní řád a motivační nástroje pro akademické pracovníky Odměňování zaměstnanců vysoké školy CEVRO Institut se řídí vnitřním mzdovým předpisem a dále kritérii pro odměňování. Mzda zaměstnanců vysoké školy je tvořena pevným tarifem a nárokovými příplatky a dále pohyblivou složkou, kterou je osobní ohodnocení. Základním východiskem pro motivaci akademických a vědeckých zaměstnanců vysoké školy CEVRO Institut je požadavek na jejich plnou angažovanost na vysoké škole CEVRO Institut. A to nejen pokud se jedná o jejich pedagogické působení, ale i pokud se jedná o vědeckou, výzkumnou, publikační a další činnost. Vysoká škola CEVRO Institut přijala ve formě vnitřního mzdového předpisu pravidla, týkající se možnosti odměňování a motivace v závislosti na dosažených výsledcích a to zejména v oblasti výzkumné, vědecké a další tvůrčí činnosti. Vysoká škola CEVRO Institut si je vědoma potřeby sledovat a pozitivně ovlivňovat věkovou a hodnostní strukturu pedagogického sboru vysoké školy CEVRO Institut a motivovat zejména mladé, interní pedagogy k dalšímu růstu. Závazek k dalšímu odbornému růstu je pravidelnou součástí pracovních smluv a s jeho splněním je samozřejmě spojen finanční profit a kariérní růst v rámci vnitřních pravidel vysoké školy CEVRO Institut. Vysoká škola CEVRO Institut v roce 2016 zahájila přípravné práce na kariérním řádu pro akademické pracovníky. Práce probíhají ve speciálně zřízené pracovní skupině, tvořené zástupci vedení školy, odborných garantů, vedoucích kateder a dále specialisty na personální řízení z řad akademických pracovníků. Předpokládaný termín pro jeho přijetí je konec roku 2017, začátek realizace v praxi pak akademický rok 2018/19. b) Zajištění rozvoje pedagogických dovedností akademických pracovníků V roce 2016 začala na vysoké škole CEVRO Institut série seminářů pro akademické pracovníky, která se zaměřovala na rozvoj pedagogických dovedností. Příprava probíhá pod vedením specialistů z řad Centra pro rozvoj psychosociálních a manažerských dovedností. Na konci roku 2017 bude vyhodnocena první fáze. Výsledky tohoto hodnocení se promítnou do dalších etap, včetně začlenění této činnosti do připravovaného kariérního řádu. 22 c) Podpora rodičů mezi zaměstnanci Vysoká škola CEVRO Institut vychází vstříc rodičům mezi svými zaměstnanci, a to jak mezi akademickými pracovníky, tak i v řadách neakademických zaměstnanců. Podpora má několikerou formu – např. flexibilní pracovní dobu většiny zaměstnanců, uzpůsobení doby dovolených tak, aby odpovídala času prázdnin, možnost čerpat čas neplaceného volna. 7. INTERNACIONALIZACE a) Strategie vysoké školy pro rozvoj mezinárodních vztahů a mezinárodního prostředí, propagace aktivit vysoké školy v zahraničí Vysoká škola CEVRO Institut pokračovala ve sledovaném období v souladu s dlouhodobým záměrem vysoké školy na rozvoji internacionalizace. Vysoká škola CEVRO Institut dále provozuje zvláštní sekci svých internetových stránek (zahraniční spolupráce), na kterých pravidelně zveřejňuje aktuální informace o vývoji zahraniční spolupráce. Informace jsou určeny nejen pro studenty vysoké školy CEVRO Institut, ale slouží také jako informační báze pro celou akademickou obec vysoké školy CEVRO Institut. Na sklonku roku 2010 uspěla vysoká škola CEVRO Institut se svou žádostí o Erasmus University Charter, splnila všechny předepsané požadavky a získala oprávnění k účasti v programu Erasmus a tím navázala na již vytvořenou tradici akademické spolupráce se zahraničními vysokými školami. Zvláště na bázi tohoto programu se zvyšuje objem akademické výměny, a to jak ve formě studentských studijních pobytů, tak i výměnných pobytů určených pro pedagogy. Vysoká škola CEVRO Institut navázala spolupráci s níže uvedenými univerzitami a dalšími zahraničními partnery s cílem vytvářet prostor pro akademickou spolupráci, zejména pro oblast studentské a pedagogické výměny, pořádání společných konferencí, letních škol a seminářů. University of Buckingham, Buckingham, Great Britain University College Dublin, Ireland International Institute for Counter-Terrorism, IDC (Interdisciplinary Center) Herzliya, Israel Tecnológico de Monterrey, Mexico Northeastern University, Shenyang, China Universidad Nacional del Sur, Argentina Umeå University, Umeå, Sweden Universität Mannheim, Germany University of Leipzig, Germany Université Montesquieu – Bordeaux IV, France Institut Albert le Grand (IRCOM), Anger, France Sciences Po Bordeaux, Bordeaux, France LUISS Guido Carli, Department of Political Science, Rome, Italy University of Ljubljana, Faculty of Law, Slovenia Universidad Rey Juan Carlos, Madrid, Spain University of Management and Economics, Vilnius, Lithuania Vytautas Magnus University, Kaunas, Lithuania Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, Romania Romanian-American University, Bucharest, Romania Instituto de Estudos Políticos – Universidade Católica Portuguesa, Lisbon, Portugal 23 Pázmány Péter Catholic University, Hungary Gebze Institute of Technology, Gebze, Turkey Boleslaw Markowski Higher School of Commers in Kielce, Poland Helena Chodkowska University of Management and Law in Warsaw, Poland Collegium Civitas, Poland University of Management and Technology, Johar, Pakistan Chiang Mai University, Thailand Mezi příklady konkrétní úzké spolupráce patří:  rozvoj kontaktů v rámci každoročně konané mezinárodní konference Prague Conference on Political Economy.  zahájení nové série každoročních mezinárodních konferencí Prague Conference on Behavioral Sciences za účasti řečníků z USA, Evropy a Asie  pravidelný cyklus letních a zimních škol určených pro studenty Tecnológico de Monterrey.  uspořádání pravidelné letní školy „International Summer School – Classical Liberalism in Philosophy, Economics and Politics za účasti amerických profesorů a téměř 40 amerických a evropských studentů Mezinárodní spolupráce v rámci projektu Workshop in Philosophy, Politics, Economics Zde je seznam konaných workshopů v uplynulém roce, včetně přednášejících a témat:  Hernando de Soto: How to Defeat Terrorism and Empower the Middle East  Ivan Mikloš (former Minister of Finance, Slovakia): On the Road towards functional economy in Ukraine  Ely Karmon (International Institute for Counter-Terrorism, IDC College in Herzliya): Impact of Eastern European communist regimes on support of international terrorism  Gil Ad Ariely (Interdisciplinary Center (IDC), Herzliya), Günther Beckstein (former MinisterPresident of Bavaria), Bassam Tibi (University of Göttingen): Migration, Borders, and Security  Michael Christopher Burda (Humboldt-University), Karl-Heinz Paqué (Otto-von-Guericke University):  Is there a Life after the Euro-Crisis?  John O’Sullivan: The Future of Conservatism in Europe  Yaron Brook (Ayn Rand Institute): Philosophy of Ayn Rand  Bruce Caldwell (Duke University): Hayek the Man and the Scholar  Guido Hulsmann (University of Angers): Mises and his Importance for Today  Ejtan Gilboa (Bar-Ilan Univerzity): Donald Trump and the Middle East  Bart Wilson (Chapman University): The Meaning of Property in Things  Niclas Bergren (Research Institute of Industrial Economics, Stockholm): The Soft Side of Economic Freedom  Christopher Lingle (Universidad Francisco Marroquín in Guatemala): Does the Demand for Money Matter in a Global Fiat Currency Regime...?  Tom W. Bell (Chapman University): Your Next Government? From the Nation State to Stateless Nations  Cathleen Johnson (University of Arizona): Teaching Economics with Experiments  Adam Martin (TexasTech University): Spillovers from Voice and Exit  Richard Vedder (Ohio University): Reflections on the Current State of Political Economy 24 b) Zapojení vysoké školy do mezinárodních vzdělávacích programů vč. mobilit Tab. 12.1: Zapojení vysoké školy do mezinárodních vzdělávacích programů Vysoká škola (název) Programy EU pro vzdělávání a přípravu na povolání Erasmus Comenius Grundtwig Leonardo Jean Monnet Erasmus Mundus Tempus Ostatní (mimo EU) Počet projektů 2 0 0 0 0 0 0 0 Počet vyslaných studentů* 5 0 0 0 0 0 0 0 Počet přijatých studentů** 23 0 0 0 0 0 0 0 Počet vyslaných akademických pracovníků*** 0 0 0 0 0 0 0 0 Počet přijatých akademických pracovníků**** 2 0 0 0 0 0 0 0 Počet vyslaných ostatních pracovníků 1 Počet přijatých ostatních pracovníků 0 Dotace v tis. Kč 251 0 0 0 0 0 0 0 c) Zapojení vysoké školy do mezinárodních programů výzkumu a vývoje vč. mobilit Tab. 12.2: Zapojení vysoké školy do mezinárodních programů výzkumu a vývoje Vysoká škola CEVRO Institut 7. rámcový program EK CELKEMCELKEM Z toho Marie-Curie Actions Ostatní Počet projektů 0 0 0 0 Počet vyslaných studentů* 0 0 0 0 Počet přijatých studentů** 0 0 0 0 Počet vyslaných akademických a vědeckých pracovníků*** 0 0 0 0 Počet přijatých akademických a vědeckých pracovníků**** 0 0 0 0 Dotace v tis. Kč 0 0 0 0 25 d) Mobilita studentů a akademických pracovníků podle zemí Tab. 12.3: Mobilita studentů a akademických pracovníků podle zemí***** Vysoká škola CEVRO Institut Země Počet vyslaných studentů* Počet přijatých studentů** Počet vyslaných akademických pracovníků*** Počet přijatých akademických pracovníků**** Čína Francie 9 Izrael 2 1 Německo 1 3 Polsko 1 Portugalsko 1 Slovinsko 1 Spojené království Španělsko 6 Švédsko 3 Turecko 1 CELKEM 5 23 1 8. VÝZKUMNÁ, VÝVOJOVÁ A DALŠÍ TVŮRČÍ ČINNOST VYSOKÉ ŠKOLY CEVRO INSTITUT a) Podpora tvůrčí činnosti včetně zapojení studentů Vědecká a výzkumná činnost je integrální součástí aktivit vysoké školy CEVRO Institut, která této oblasti věnuje mimořádnou pozornost. Tuto skutečnost lze doložit i z textu vlastního dlouhodobého záměru, který zahrnuje samostatnou kapitolu „Záměr rozvoje vědecké, výzkumné a další tvůrčí činnosti“. V rámci této kapitoly je mj. stanoveno, že vysoká škola CEVRO Institut bude:  Rozvíjet podmínky pro všechny formy aktivit vysoké školy CEVRO Institut a jejích pracovníků ve vědecké a výzkumné činnosti – vědecké konference, granty, publikační činnost, stáže, studijní pobyty, mobilita, řešení výzkumných projektů  Průběžně s postupně rostoucím podílem těch členů pedagogického sboru, kteří budou mít na vysoké škole CEVRO Institut hlavní úvazek, se ve stále větším měřítku ucházet o získání grantů (zejména GA ČR, ale také o výzkumné projekty z jiných zdrojů v ČR, EU atd.)  Všestranně podporovat publikační činnosti akademických pracovníků vysoké školy CEVRO Institut, a to nejen publikací zaměřených na výuku, ale neméně i v recenzovaných časopisech a vědeckých monografiích  Tuto vědeckou a publikační práci akademických pracovníků podporovat vlastní nakladatelskou a vydavatelskou činností vysoké školy CEVRO Institut 26 Vysoká škola CEVRO Institut využívá kromě kateder jako vědecko-pedagogických pracovišť ještě vědecká a výzkumná centra (Centrum bezpečnostních studií, Centrum transatlantických vztahů, Centrum bezpečnostních studií, Centrum zdravotně-sociálních studií, Centrum konfesního práva, Centrum IT ve veřejné správě) a dále založila na základě spolupráce s Masarykovým ústavem a Archivem Akademie věd České republiky společné pracoviště Centrum středoevropských studií. Vysoká škola CEVRO Institut dále vydává periodikum NPPE (New Perspectives on Political Economy), dvojjazyčný recenzovaný interdisciplinární časopis. Škola také trvale realizuje nákup vědecké literatury a odborných vědeckých periodik do knihovny, jež slouží primárně studentům a pedagogům školy. Vysoká škola CEVRO Institut v minulých letech uspěla nejen v řadě grantových žádostí, ale i v rámci Fulbright Scholarship a erasmovských pedagogických mobilit na ni přijíždějí výzkumní pracovníci ze světa, aby pomáhali akademickému i vědeckému rozvoji školy. CEVRO Institut má uzavřenu řadu smluv se zahraničními školami o spolupráci v rozvoji pedagogických a vědeckých aktivit (viz kap. „Internacionalizace“). Na vysoké škole CEVRO Institut je již několik let zřízena funkce vědeckého tajemníka vysoké školy. Vysoká škola CEVRO Institut se připravuje na další projekty zaměřené na vědeckou činnost (granty GAČR, TAČR, granty Ministerstva zahraničních věcí či Ministerstva obrany) či činnost směřující ke zvýšení vzdělanosti pedagogů vysoké školy CEVRO Institut – výzvy operačních programů (programy OP VVV v Praze a různé operační programy v mimopražských regionech). I v roce 2016 byly publikovány odborné práce akademických pracovníků CEVRO Institutu. Vedle odborných článků se např. jedná o:: 1. Knihu "Strany, volby a demokracie. Od Duvergera k Sartorimu a dále", jejímž hlavním autorem je prof. Miroslav Novák. Kniha vyšla v nakladatelství SLON. 2. Kniha Rule of Law and Mechanism of its Protection – Czech Perspective. Do této anglicky psané publikace přispěli svými články i vedoucí katedry soukromého práva na CEVRO Institutu doc. JUDr. Alena Macková, Ph.D. a člen téže katedry Mgr. Miroslav Sedláček. Doc. Macková přispěla článkem s názvem Civil Procedure and the Rule of Law in the 21th Century a Dr. Sedláček s textem Perspectives of the Judicial Protection of Rights in a State Governed by the Rule of Law Důležitou součástí propojení vzdělávací a vědecké a výzkumné činnosti na vysoké škole CEVRO Institut je pořádání vědeckých konferencí a seminářů, na kterých jsou prezentovány výsledky tvůrčí činnosti celé akademické obci vysoké školy CEVRO Institut, včetně studentů vysoké školy. Vysoká škola CEVRO Institut byla v roce 2016 velmi aktivní v oblasti konání vědeckých konferencí. Níže je uveden jen výběr několika nejvýznamnějších akcí: 1. 11.únor - mezinárodní konference - Terorismus a vlastnictví ručních zbraní: Návrh EU, izraelská zkušenost a česká pozice. Hlavním tématem konference byla reakce na snahu Evropské komise revidovat směrnici upravující prodej a držení střelných zbraní. Konference byla uspořádána ve spolupráci se sdružením LEX – sdružení na ochranu práv majitelů zbraní 2. 4.duben – 5.duben "Internet ve státní správě a samosprávě". CEVRO Institut se již tradičně zúčastnil této konference k problematice internetu a elektronizace. CEVRO Institut zde prezentoval svoji studijní nabídku s akcentem na veřejnou správu, eGovernment a kybernetickou bezpečnost. 27 3. 22. duben – 24. duben tradiční konference Prague Conference on Political Economy (PCPE), které se letos zúčastnila padesátka účastníků z téměř dvacítky zemí světa. "Prague Conference on Political Economy" je nejprestižnější mezioborovou mezinárodní konferencí vysoké školy CEVRO Institut. Akce se účastnili akademici z celého světa včetně USA, Velké Británie, Francie, Německa, Španělska, Maďarska, kteří přednesli desítky referátů pokrývající oblasti politické ekonomie, hospodářské politiky, politické teorie, historie, politické filosofie a práva. Vrcholem konference byly dvě veřejné výroční přednášky pojmenované po věhlasných autorech, jejichž jména jsou spojena s Prahou 4. 28. duben - mezinárodní konference Staré a nové formy populismu ve střední Evropě. Konference byla uspořádána ve spolupráci s Mezinárodním politologickým ústavem Masarykovy univerzity a Inštitútem pre verejné otázky a za laskavé podpory Nadace Hannse Seidela 5. 30. červen: třetí Kulatý stůl k tématům kybernetické bezpečnosti. Na konferenci mj. vystoupil Peter Kleissner (Lookingglass): IT bezpečnost a botnety (EN) Peter Kleissner bude hovořit o systému Virus Tracker. Jedná se o světově unikátní systém pro sledování infikovaných počítačů komunikujících s command and control servery, který je schopný monitorovat i P2P botnety. 6. 27. září: čtvrtý Kulatý stůl k tématům kybernetické bezpečnosti. Tématem tohoto setkání byla problematika nové evropské legislativy v oblasti ochrany osobních údajů (General Data Protection Regulation - GDPR), která se zásadním způsobem dotýká velkého množství provozovatelů informačních systémů 7. 20. říjen seminář věnovaný zahraniční politice Rakouska v meziválečném období. Při této příležitosti byl představen dokončený ediční projekt Außenpolitische Dokumente der Republik Österreich 1918–1938 (Zahraničně politické dokumenty Rakouské republiky 1918–1938), který představili vydavatelé edice Klaus Koch, Elisabeth Vyslonzil a Arnold Suppan. Edice obsahuje hlavní linie rakouské zahraniční politiky v meziválečném období a přispívá tak k zpracování dějin nejen rakouské diplomacie ale rovněž historického vývoje středoevropského regionu. Akce byla uspořádána společně s Institutem mezinárodních studií FSV UK a Rakouským kulturním fórem. 8. 11. listopad třináctá Konference o historii advokacie ve spolupráci Výboru pro historii advokacie České advokátní komory a CEVRO Institutu, který je partnerem České advokátní komory. Tuto akci organizoval emeritní soudce Ústavního soudu a emeritní šéf České advokátní komory JUDr. Stanislav Balík. 9. 8. prosinec 2016: veřejná přednáška na téma „Vyjednávání s teroristy“ za účasti Plk. (v zál.) Liora Lotana, izraelského právníka a předního světového odborníka v oblasti vyjednávání s teroristy. Doplněná o příspěvky dalších odborníků. Akce byla podpořena Mezinárodním institutem pro boj proti terorismu (ICT) v Izraeli, Česko-izraelskou smíšenou obchodní komorou a Českou zbrojovkou b) Účelové prostředky získané na výzkum, vývoj a inovace v roce 2016 Z interních zdrojů alokuje vysoká škola částku ve výši jedné třetiny mzdových nákladů vědeckopedagogických pracovníků, dále plné mzdové náklady pracovníků výzkumných center a vědeckého tajemníka vysoké školy. Program ERASMUS – vysoká škola CEVRO Institut je zapojena do programu Erasmus, ze kterého je financována vedle studentské mobility i výměna akademických pracovníků. Za tímto účelem navázala vysoká škola CEVRO Institut řadu bilaterálních smluv s prestižními univerzitami ve Švédsku, Francii, Německu, Španělsku a dalších zemí. 28 V roce 2015 získala vysoká škola CEVRO Institut grant na výměnu Erasmus mezi programovými a partnerskými univerzitami. Tento dvouletý grant je cílen na podporu expertů na bezpečnost z izraelské univerzity IDC Herzlyia. Grant na dvouleté období je ve výši cca 410.000,-Kč. Vysoká škola CEVRO Institut má zaveden systém zaručující propojení vzdělávací a výzkumné a vědecké činnosti na vysoké škole. Katedry a centra vysoké školy jsou základními články tohoto systému, gesci pak vykonávají garanti jednotlivých studijních oborů. Katedry a centra vysoké školy CEVRO Institut zpracovávají na období akademického roku plán výzkumné a vědecké činnosti, včetně jejích výstupů (granty, vědecké konference, publikační činnost, stáže, studijní pobyty, mobilita, výzkumné projekty). Na základě těchto plánů a jejich realizace dochází vždy před zahájením semestru na úrovni jednotlivých kateder a center k evaluaci studijních plánů jednotlivých předmětů a promítnutí nových poznatků a výsledků výzkumné a vědecké činnosti do obsahu předmětů a také do tematických okruhů bakalářských a diplomových prací. Prezentace probíhající výzkumné a vědecké činnosti a prezentace jejích výsledků v rámci vzdělávací činnosti je tak zajištěna. c) Podíl aplikační sféry na tvorbě a uskutečňování studijních programů Vysoká škola CEVRO Institut klade při tvorbě a realizaci studijních programů důraz na jedné straně na vysokou úroveň teoretických znalostí a tomu odpovídající personální obsazení studijních programů špičkovými představiteli akademické sféry, na druhé straně na propojení obsahu a realizace studia s praxí, znalosti a dovednosti praktické a aktuální a tomu odpovídající podíl výuky ze strany špičkových odborníků z praxe. Tato zásada se promítá nejen do personálního obsazení studijních programů, ale i do jejich obsahu. Vedle bazálních a teoretických předmětů je obsah studijních programů tvořen tak, aby studenti měli možnost vyzkoušet si aplikaci získaných znalostí a setkat se s odborníky z praxe v rámci předmětů a výuky zaměřené prakticky a aktuálně. Toto se promítá do složení akademického a pedagogického sboru vysoké školy CEVRO Institut, v němž najdeme vedle uznávaných teoretiků a akademiků špičkové odborníky z praxe z řad ekonomů, advokátů, soudců, úředníků a manažerů. e) Spolupráce s aplikační sférou včetně příkladů z praxe Tab. 11.2: Odborníci z aplikační sféry podílející se na výuce v akreditovaných studijních programech** (počty) Vysoká škola CEVRO Institut Počty osob 26 CELKEM 26 29 Vysoká škola CEVRO Institut považuje odborné praxe za důležitou součást studia a chce je studentům nabízet a jejich rozsah rozšiřovat a obsahově je zatraktivnit. Význam absolvování odborné praxe pro studenta spatřuje vysoká škola CEVRO Institut nejen v možnosti poznat praxi studovaného oboru a vyzkoušet si aplikaci nabytých znalostí, ale i v možnosti studenta a vysoké školy setkat se s možným budoucím zaměstnavatelem studenta. Za tímto účelem byl již v roce 2015 vypracován systém odborných pracovních stáží pro zájemce z řad studentů. Výběr stáže jako volitelného předmětu je dobrovolnou záležitostí. Studenti tím však prokazují svou cílevědomost a kvalitu svých schopností aktivně pracovat a budovat tak základy pro svou vlastní kariéru a uplatnění v oboru. Pro ty ze studentů, kteří se zodpovědně rozhodnou investovat svůj čas a úsilí do získání odborné praxe, je škola připravena zajistit nadstandardní podmínky a pracovní příležitosti. Nabídka pracovních stáží je směřována do klíčových institucí veřejné správy i soukromého sektoru, a to jak na domácím pracovním trhu, tak v zahraničí. Studenti mohou rovněž najít uplatnění přímo na vysoké škole CEVRO Institut (stáže IT, na oddělení zahraničních vztahů, při organizaci letních škol atp.). Součástí systému pro získávání odborné praxe je pravidelný veletrh pracovních příležitostí pod názvem JOB DAY, který zprostředkovává setkání studentů se zástupci významných pražských i mimopražských institucí působících v oblasti všech nabízených studijních oborů a poskytne studentům jedinečnou příležitost pro seznámení s konkrétními osobami těchto prestižních zaměstnavatelů, které jsou zapojeny do procesu náboru nových spolupracovníků. Další aktivitou je úsek celoživotního vzdělávání, kde vysoká škola CEVRO Institut realizuje vzdělávání především pro zaměstnance veřejné správy, ale také pro zaměstnance subjektů privátní sféry. Kurzy nabízí vysoká škola CEVRO Institut dvojího druhu – jednak stálé programy a jednak krátkodobé odborné kurzy na aktuální témata. Nejvýznamnější z tohoto pohledu jsou stálé, periodicky se opakující vzdělávací programy. Mezi tyto aktivity patří zejména manažerské vzdělávání MPA – Master of Public Administration. Ve sledovaném období realizovala vysoká škola CEVRO Institut tento kurz v jeho obecné formě a dále v odvětvově zaměřené MPA – Bezpečnostní a krizový management a Personální management. Pro manažery zabývající se problematikou kybernetické bezpečnosti byl zahájen program MBA – Management a kybernetická bezpečnost, pro zájemce o problematiku mediace a arbitráží pak program LL.M. – Arbitráž a mediace Frekventanti těchto kurzů a programů si poplatky za vzdělávání hradí sami nebo jim přispívá či náklady hradí zaměstnavatel. 9. ZAJIŠŤOVÁNÍ KVALITY A HODNOCENÍ REALIZOVANÝCH ČINNOSTÍ NA VYSOKÉ ŠKOLE CEVRO INSTITUT a) Vnitřní hodnocení kvality vzdělávání na vysoké škole Úspěšné působení vysoké školy CEVRO Institut předpokládá stanovení a dosahování strategických cílů, které jsou formulovány v zakládacích dokumentech a v Dlouhodobém záměru vysoké školy CEVRO Institut. Jedním ze základních cílů je postupné zvyšování úrovně vědecké a pedagogické činnosti školy a dosahování vysoké kvality vlastního výukového procesu. Důležitým nástrojem pro posuzování dosažených výsledků je systematické hodnocení kvality, zejména pomocí systému vnitřního hodnocení. Za účelem stanovení účinných nástrojů a závazných postupů pro provádění vnitřního hodnocení byla na vysoké škole CEVRO Institut vypracována závazná metodika vnitřního hodnocení. 30 Metodika vnitřního hodnocení stanoví oblasti hodnocení, nástroje, metody a rámcové postupy pro vnitřní hodnocení s tím, že prováděcí pokyn pro aplikování této metodiky v daném akademickém roce je vydáván ve formě Rozhodnutí rektora. Kvalita vzdělávání je prvotním cílem vysoké školy CEVRO Institut. Vzdělávací činnost je na vysoké škole CEVRO Institut hodnocena průběžně a dále vždy při přípravě nového akademického období (semestr, rok). Průběžné hodnocení probíhá prioritně na úrovni kateder a center jako odborných a pedagogických pracovišť. Toto hodnocení je hodnocením výuky předmětů v mezích odbornosti katedry z hlediska odborné úrovně výuky, její aktuálnosti a dále z hlediska metod výuky a možností jejich rozšiřování. Na úrovni garantů oborů probíhá hodnocení v rámci celého vyučovaného oboru. Hodnocení úrovně vzdělávací činnosti a také další tvůrčí činnosti na ni navazující probíhá pak v rámci priorit stanovených Dlouhodobým záměrem rozvoje a jeho každoroční aktualizací. Ke shora uvedenému je třeba dodat, že vysoká škola CEVRO Institut je společností, která podléhá také kontrole ze strany orgánů společnosti/ústavu – správní a dozorčí rady. K hodnocení ze strany dozorčí rady, které se týká zejména hospodaření vysoké školy, je třeba připomenout také kontrolu ze strany finančního auditu, kterému je hospodaření vysoké školy každoročně podrobeno. Metodika vnitřního hodnocení stanovuje oblasti, ve kterých je nezbytné kvalitu činnosti a dosahovaných výsledků posuzovat. Vzhledem k záměru využít vnitřní hodnocení i pro srovnání mezi dalšími školami působícími na relevantních edukačních trzích, byl pro vymezení oblastí vnitřního hodnocení zvolen dokument „Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area“ (dále jen „SGQA“). Vzhledem k záměru využít vnitřní hodnocení i pro srovnání mezi dalšími školami působícími na relevantních edukačních trzích, byl pro vymezení oblastí vnitřního hodnocení zvolen dokument „Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area“ (dále jen „SGQA“), a doporučení European Foundation for Quality Management (model EFQM). Vnitřní hodnocení se zaměřuje na následující oblasti: Metodika a postupy pro hodnocení kvality Vysoká škola CEVRO Institut má metodiku a postupy, podle kterých je prováděno hodnocení kvality a které definují standardy studijních programů a hodnocení studijních výsledků. Vzhledem k důležitosti prosazování kvality ve výukovém procesu vysoká škola CEVRO Institut zpracovává a zavádí strategii průběžného zvyšování kvality. Schvalování a průběžné hodnocení studijních programů Studijní programy a způsoby hodnocení jsou schvalovány příslušnou autoritou, jsou pravidelně kontrolovány a průběžně sledována jejich kvalita. Hodnocení studentů Hodnocení studentů a jejich studijních výsledků upravuje Studijní a zkušební řád. Zajišťování kvality pedagogických pracovníků Pro zajištění kvality pedagogických pracovníků jsou v souladu s akreditací jednotlivých studijních oborů stanoveny požadavky na odbornou a pedagogickou úroveň vyučujících jednotlivých předmětů. Pro každý obor a předmět je stanoven garant, který dohlíží na obsahovou stránku, přípravu a realizaci výuky. S využitím nástrojů a metod uvedených dále je po každém semestru / ročníku prováděno vedoucím katedry a vedením vysoké školy hodnocení pedagogických pracovníků. Studijní materiály a podpora studia Pro podporu studia mají studenti pro jednotlivé předměty k dispozici:  Sylaby přednášek  Prezentace přednášek  Podklady pro semináře a cvičení  Odbornou literaturu  Opory pro distanční formy studia  Výstupy vědecké a výzkumné práce školy 31  Doplňkové semináře a přednášky mimo rámec akreditovaných studijních programů Kromě toho jsou všemi vyučujícími stanoveny konzultační hodiny, kdy jsou vyučující k dispozici studentům pro individuální konzultace. Informační systémy Proces výuky je podporován informačním systémem, kterým je zabezpečena zejména administrativní stránka studia. Součástí hodnocení vzdělávací činnosti je také hodnocení ze strany studentů, které probíhá periodicky vždy na konci semestru ve formě ankety. Výsledky ankety a podněty ze strany studentů z ní vyplývající jsou předkládány vedení školy. Pro kvalitu akademických činností je základním rámcem Dlouhodobý záměr zpracovávaný vysokou školou CEVRO Institut vždy na pětileté období. V rámci hodnocení pak v ročních periodách probíhá analýza stavu plnění a následně pak roční aktualizace Dlouhodobého záměru. Rozhodující platformou, umožňující skutečně objektivní hodnocení kvality akademických činností je Akademická rada vysoké školy CEVRO Institut, která každoročně projednává zprávu o plnění Dlouhodobého záměru a následně schvaluje jeho aktualizaci na další rok. 10. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ EXCELENCE VYSOKÉ ŠKOLY CEVRO INSTITUT a) Členství vysoké školy v mezinárodních asociacích, organizacích a sdruženích a v profesních asociacích, organizacích a sdruženích Vysoká škola CEVRO Institut je členem České konference rektorů, Hospodářské komory České republiky, Asociace soukromých vysokých škol a Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. 11. TŘETÍ ROLE VYSOKÉ ŠKOLY CEVRO INSTITUT a) Přenos poznatků do praxe a charakteristika působení vysoké školy v regionu Vysoká škola CEVRO Institut má své sídlo na území hlavního města Prahy a dále své aktivity realizuje v Českém Krumlově. Na obou místech je cílem vysoké školy CEVRO Institut být respektovanou akademickou institucí, vzdělávací a poradenskou institucí, ale i centrem vzdělávacích akcí určených i pro širokou veřejnost. V podmínkách hlavního města Prahy se vysoká škola CEVRO Institut soustřeďuje na spolupráci s vybranými vědeckými a vzdělávacími subjekty, dále se středními školami a orgány veřejné správy. Nabídkou svých vzdělávacích aktivit vysokoškolského studia či kurzů celoživotního vzdělávání, konferencí, seminářů a jiných akcí přispívá k široké nabídce vzdělávání v regionu. Působení vysoké školy v Českém Krumlově se neomezuje na realizaci programů vysokoškolského studia. Od roku 2008 realizuje vysoká škola v Českém Krumlově pravidelné konference a semináře ať už zaměřené na obecné problémy (konference Ochrana pokojného stavu orgány veřejné správy) či problémy blízké regionu (konference Národní parky). V rámci svého působení v regionu se vysoká škola CEVRO 32 Institut snaží přispět k řešení specifických problémů regionu, především prostřednictvím projektů určených pro Jihočeský kraj a spoluprací s regionálními subjekty (Jihočeská hospodářská komora, Město Český Krumlov). Také zde pravidelně pořádá parlamentní simulace pro studenty jihočeských středních škol.