Cvičení 2 Tvorba vize Vize má tři základní cíle: 1. Vyjasnit obecný směr 2. Motivovat lidi 3. Rychle a účinně koordinovat úsilí velkého množství lidí Parametry vize Obraznost – obrazně popisuje, jak se chce podnik v budoucnu chovat. Adresnost – musí oslovovat všechny skupiny, které jsou jakýmkoli způsobem zainteresovány do činnosti podniku. Uskutečnitelnost – cíle, které vize stanovuje, musí být náročné, ale reálně dosažitelné. Jednoznačnost – vize nesmí obsahovat nejasnosti a rozpory. Flexibilita – vize musí být dostatečně obecná, aby nebránila iniciativě, pružně reagovala na změny a plnila svůj účel pokud možno co nejdéle. Srozumitelnost – každý zaměstnanec podniku ji musí být schopen vysvětlit její podstatu maximálně během pěti minut. Založení organizace Ve skupině 4 – 5 vytvořte fiktivní organizaci. Popište: 1.Co firma dělá (produkt a příběh)? 2.Jaký účel / smysl existence firma má (poslání)? 3.Čeho chce firma dosáhnout v dlouhodobém horizontu (vize)? 4.Podle jakých pravidel se ve firmě hraje (firemní hodnoty)? 5.V čem je firma jedinečná, kdo je její klíčový zákazník (závazek značky)