CEVRO:d80592 Politický marketing - Informace o předmětu
d80592 Politický marketing
Vysoká škola CEVROléto 2015
- Rozsah
- 0/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marek Buchta (přednášející)
Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra politologie a mezinárodních vztahů – Katedry – Rektor – Vysoká škola CEVRO
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je přiblížit studentům nový obor – politický marketing. Studenti se seznámí s historií oboru, základními způsoby řízení politických stran a s modelem marketingově řízené politické strany. Součástí výuky jsou i témata využití výzkumů v politice, plánování politických strategií. Obsáhlý blok bude věnován politické marketingové komunikaci a volebním kampaním.
- Osnova
- 1. Využití marketingových metod v politice. Vztah tradičního marketingu a politického marketingu. Výhody a kritika metod politického marketingu.
2. Vznik a vývoj oboru. Akademická a aplikovaná rovina. Politický marketing ve světě a v České republice.
3. Vývoj koncepcí marketingového řízení. Marketingové řízení politických stran. Model tržně orientované strany.
4. Marketingové analýzy a výzkumy. Výzkumy veřejného mínění.
5. Marketingový mix v politice. Politický produkt a jeho složky. Ideální kandidát. Politické marketingové strategie.
6. Politická komunikace. Plánujeme politickou kampaň.
7. Volební kampaně. Typy volebních kampaní v ČR. Využití médií v politických kampaních.
8. Politický aktivismus. Zapojení dobrovolníků do politických kampaní. Kampaně pro zvýšení volební účasti.
- 1. Využití marketingových metod v politice. Vztah tradičního marketingu a politického marketingu. Výhody a kritika metod politického marketingu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Permalink: https://is.vsci.cz/predmet/cevro/leto2015/d80592