CEVRO:d80597 Andragogy - Course Information
d80597 Andragogy
CEVRO Universityfall 2017
- Extent and Intensity
- 0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Marie Najmonová (lecturer)
- Guaranteed by
- Centre for Psycho-Social and Managerial Activities – Vice-President for International Relations and Continuing Education – President – CEVRO University
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Studenti absolvováním předmětu Andragogika získají základní znalosti o postavení andragogiky v systému věd a o jejím významu v praktickém životě jednotlivce, organizací i společnosti jako celku. Seznámí se se specifiky učení dospělých a budou mít možnost naučit se základním metodickým postupům přípravy a organizace vzdělávacích aktivit, zejména s důrazem na další profesní vzdělávání. Důraz bude v této souvislosti kladen na význam kategorie cíle v andragogické praxi a na motivaci dospělého ke vzdělávání. Studenti si ozřejmí i hlavní souvislosti a požadavky na lektorskou práci a budou mít možnost získat znalostní základ pro utváření lektorských dovedností.
- Syllabus (in Czech)
- - Podstata andragogiky – historie pojmu a oboru, význam vzdělávání dospělých - Andragogika v systému věd a její interdisciplinární vztahy - Andragogika ve vztahu k různým oblastem společenského života, s důrazem na další odborné vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů - Sociálně psychologická východiska ve vzdělávání dospělých – sociální učení - Pedagogická psychologie dospělých – vzdělavatelnost dospělých, pedagogická komunikace a fyziologicko-psychologická problematika učení dospělých - Kurikulum a cíle ve vzdělávání dospělých, taxonomie a rozpracování vzdělávacích cílů - Andragogická didaktika - Vzdělávací a vyučovací proces - Lektor vzdělávání dospělých – předpoklady, dovednosti - Další profesní vzdělávání a podnikové vzdělávání – formy, metody, cílové skupiny - Celoživotní vzdělávání, učící se podnik a další současné tendence ve vzdělávání dospělých
- - Podstata andragogiky – historie pojmu a oboru, význam vzdělávání dospělých - Andragogika v systému věd a její interdisciplinární vztahy - Andragogika ve vztahu k různým oblastem společenského života, s důrazem na další odborné vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů - Sociálně psychologická východiska ve vzdělávání dospělých – sociální učení - Pedagogická psychologie dospělých – vzdělavatelnost dospělých, pedagogická komunikace a fyziologicko-psychologická problematika učení dospělých - Kurikulum a cíle ve vzdělávání dospělých, taxonomie a rozpracování vzdělávacích cílů - Andragogická didaktika - Vzdělávací a vyučovací proces - Lektor vzdělávání dospělých – předpoklady, dovednosti - Další profesní vzdělávání a podnikové vzdělávání – formy, metody, cílové skupiny - Celoživotní vzdělávání, učící se podnik a další současné tendence ve vzdělávání dospělých
- Assessment methods (in Czech)
- Pro zápočet je vyžadována 70% docházka na semináře a úspěšné absolvovánízápočtového testu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/autumn2017/d80597