2022
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ V RÁMCI TESTOVÁNÍ NA COVID-19 V CESTOVNÍM RUCHU
SLAMA, Otomar a Martin HRINKOZákladní údaje
Originální název
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ V RÁMCI TESTOVÁNÍ NA COVID-19 V CESTOVNÍM RUCHU
Název anglicky
Crisis management in testing on COVID‐19 in tourism
Autoři
SLAMA, Otomar (203 Česká republika, garant) a Martin HRINKO (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu Topical Issues Of Tourism, od s. 136-144, 9 s. 2022
Nakladatel
Ing. Ivica Linderová, PhD.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/27590101:_____/22:00000185
Organizační jednotka
Vysoká škola CEVRO
ISBN
978-80-88064-57-2
Klíčová slova anglicky
Antigen tests. Crisis management. COVID‐19. PCR tests. Tourism
Štítky
Změněno: 26. 5. 2022 14:27, doc. Ing. Martin Hrinko, Ph.D., MBA, LL.M.
V originále
Abstrakt Tento článek řeší problematiku testování na COVID‐19 zpohledu krizového manažera v cestovním ruchu. Cílem příspěvku je zmapovat dostupné testy na trhu a vyhodnotit jejich užitečnost a spolehlivost, díky čemuž může dojit k manažerskému rozhodnutí, zda a ideálně jakým způsobem provádět testování v rámci cestovního ruchu nezávisle na tom, zda se jedná o cestovní kancelář, aerolinku, či hotel. Článek je zaměřený zejména na srovnání vlastností jednotlivých testů, jejich spolehlivost, účinnost a nákladovost. Zvolený problém byl řešen kombinací metod, při kterých došlo jak k rešeršování dostupných publikací, tak zejména k terénnímu šetření s provozovateli odběrových míst, dodavateli testů a vedoucími laboratorních zařízení. Provedeným průzkumem bylo zjištěno, že je potřeba determinovat vhodné testy podle charakteru požadovaného výstupu a není tedy možné poukázat na jedno univerzální řešení. Výsledky příspěvku tak umožňují snazší orientaci v testování pro krizové pracovníky v cestovním ruchu. Je však nezbytné se průběžně informovat o nejnovějších trendech, jelikož situace v oblasti testování na COVID‐19 se dramaticky rychle vyvíjí.
Anglicky
Klíčová slova: Antigenní testy. Cestovní ruch. COVID‐19. Krizové řízení. PCR testy. Abstract This article addresses the issue of testing for COVID‐19 from the perspective of a crisis manager in tourism. The aim of the article is to map the available tests on the market and evaluate their usefulness and reliability, thanks to which the manager can decide whether and ideally how to perform testing in tourism, regardless of whether it is a travel agency, airline or hotel. The work is mainly focused on the comparison of the properties of individual tests, their reliability, efficiency and cost. The chosen problem was solved by a combination of methods, in which both available publications were searched and, in particular, field surveys were conducted with COVID‐19 points, test suppliers and laboratory facility managers. The survey found that it is necessary to determine appropriate tests according to the nature of the required output and it is therefore not possible to point to one universal solution. The results of the article thus enable easier orientation in testing for crisis workers in tourism. However, it is essential to keep abreast of the latest trends, as the COVID‐19 testing situation is evolving dramatically rapidly.