CEVRO:d146601 Strategický a projektový manag - Informace o předmětu
d146601 Strategický a projektový management
Vysoká škola CEVROjaro 2020
- Rozsah
- 0/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D., LL.M. (přednášející)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra veřejného práva a veřejné správy – Katedry – Rektor – Vysoká škola CEVRO
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy strategického a projektového managementu. Důraz je kladen na schopnost vytyčovat podnikatelské cíle, včasné rozpoznání nových příležitostí a uvědomění si hrozeb. Studenti se seznámí se systematickým přístupem kanalýze podniku vdlouhém období a s tvorbou klíčových ukazatelů výkonnosti firmy. Cílem předmětu je pochopit proces formulace podnikových strategií, jejich výběr a faktory úspěšnosti a neúspěšnosti při jejich implementaci. K pochopení implementace strategie budou představeny principyprojektového řízení. Absolventi kurzu disponují znalostmi strategického řízení podnikatelské sféry, které je ovlivněno vědeckotechnickým a společensko-ekonomickým pokrokem a zapojením informačních a komunikačních technologií do podnikových procesů. Jsou schopni samostatně provádět vyhodnocení efektivity výsledků hospodářské činnosti za použití metod strategického managementu. Jsou schopni definovat rámec projektového řízení a orientovat se v jeho principech.
- Osnova
Úvod do strategického managementu. Podnik jako systém, vnitřní a vnější prostředí podniku vtržní ekonomice, metodologické základy strategického managementu, pojem strategie a business model
Formulace strategie, druhy podnikových strategií, podnikové procesy a úrovně řízení
Analýza osob zainteresovaných na strategickém řízení firmy, očekávání důležitých stakeholders
Strategická analýza okolí firmy – obecné okolí firmy, STEEP analýza, sektorové okolí firmy, PORTERŮV model pěti sil
Strategická analýza vnitřního prostředí firmy – lidské zdroje, talent management, freelancing, průmysl 4.0, inovace, marketing, design a řízení kvality
Strategická analýza vnitřního prostředí firmy – finanční a rozpočtové analýzy, DuPont, 7P, 7S, value chain a firemní kultura
Diagnostické nástroje – SWOT a SPACE analýza, Strategic Advantage profile analýza, Scoreboardy a Dashboardy vpodnikových informačních systémech
Formulace strategie, vhodnost, přijatelnost a uskutečnitelnost strategie, důvody selhání strategií, realizace a implementace, kontrola plnění
Současný projektový management: koncepce a principy (IPMA, PMBOK)
Porozumění projektu - organizace, zainteresované osoby
Plánování k dosažení úspěchu, stanovení kvality,harmonogramu projektu a rozpočtu
Struktura členění práce (WBS), rizika projektu a práce se získanýmy znalostmi
Cvičení
1. Finanční výkazy, principy finanční matematiky, požadavky na seminární práci
2. Finanční analýza, ukaztele rentability, likvidity, zadluženosti, horizontální a vertikální analýza
3. Analýza odvětví, koncetrnace a konkurence na trhu, další ukazatele finanční analýzy, bakrotní modely
4. Průběžný test
5. Analýza a diskuse k textu
Fall and rise of strategic management
Getting It Right the Second Time
(Dynamic capabilities)
6.Analýza a diskuse k textu
Outsourcing - deadly sins
Virtual virtuous
(How To Make Strategic Alliances Work)
- Metody hodnocení
- Prezenční studium: Seminární práce 25 %, průběžný test 25 %a závěrečná zkouška 50 %. Kombinované studium: Seminární práce 40%, závěrečná zkouška 60 %
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsci.cz/predmet/cevro/jaro2020/d146601