k80592 Political Marketing

CEVRO University
summer 2010
Extent and Intensity
0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Marek Buchta (lecturer)
Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Department of Political Science and International Relations – Departments – President – CEVRO University
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je přiblížit studentům zcela nový obor – politický marketing. Studenti se seznámí s historií oboru, základními způsoby řízení politických stran a s modelem marketingově řízené politické strany. Součástí výuky jsou i témata využití výzkumů v politice, plánování politických strategií. Obsáhlý blok bude věnován politické marketingové komunikaci a volebním kampaním.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Vznik a vývoj oboru. Vztah tradičního marketingu a politického marketingu. Výhody a kritika metod politického marketingu. 2. Vývoj koncepcí marketingového řízení. Marketingové řízení politických stran. Model tržně orientované strany. 3: Marketingový proces. Marketingový mix v politice. 4: Marketingové prostředí. Marketingový výzkum. Výzkumy veřejného mínění. 5: Politické marketingové strategie. Strategie ve volebních kampaních. 6: Komunikační strategie. 7: Volební kampaně. 8: Zapojení dobrovolníků do politických kampaní. Kampaně pro zvýšení volební účasti.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2008, winter 2009, summer 2011, summer 2012, summer 2013, summer 2015, summer 2016, spring 2018, fall 2018.
  • Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/summer2010/k80592