d146601 Strategic and Project Management

CEVRO University
fall 2023
Extent and Intensity
24/48/0. 9 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jan Neugebauer, Ph.D., MBA (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Marek Vokoun, Ph.D.
Department of Public Law and Public Administration – Departments – President – CEVRO University
Timetable
Wed 14:00–15:20 Učebna 119/B
  • Timetable of Seminar Groups:
d146601/cviceni: Mon 12:30–13:50 Učebna 106, Mon 14:00–15:20 Učebna 106, J. Neugebauer, M. Vokoun
Prerequisites (in Czech)
( PROGRAM ( N - OPV ) && ROCNIK ( 2 )) || (! PROGRAM ( N - OPV ) && TYP_STUDIA ( N ))
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The aim of the course is to acquaint students with the basics of strategic and project management. Emphasis is placed on the ability to set business goals, early recognition of new opportunities, and awareness of threats. Students will get acquainted with the systematic approach to the analysis of the company in the long term and with the creation of key performance indicators of the company. The aim of the course is to understand the process of formulation and selection of business strategies, and factors of success and failure in their implementation. Project management principles will be presented to understand the implementation of the strategy. Graduates of the course have the knowledge of strategic management of the business sector, which is influenced by scientific, technical and socio-economic progress and the integration of information and communication technologies into business processes. They are able to independently evaluate the effectiveness of economic activities using strategic management methods. They are able to define the framework of project management and to understand its principles.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do strategického managementu. Podnik jako systém, metodologické základy strategického managementu, pojem strategie a business model 2. Formulace strategie, vnitřní a vnější prostředí podniku v tržní ekonomice, druhy podnikových strategií, podnikové procesy a úrovně řízení, strategické dokumenty 3. Analýza osob zainteresovaných na strategickém řízení firmy, očekávání důležitých stakeholders 4. Strategická analýza okolí firmy – obecné okolí firmy, STEEP analýza, sektorové okolí firmy, PORTERŮV model pěti sil 5. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy – lidské zdroje, talent management, freelancing, průmysl 4.0, inovace, marketing, design a řízení kvality 6. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy – finanční a ozpočtové analýzy, DuPont, 7P, 7S, value chain a firemní kultura 7. Diagnostické nástroje – SWOT a SPACE analýza, Strategic Advantage profile analýza, Scoreboardy a Dashboardy vpodnikových informačních systémech 8. Formulace strategie, vhodnost, přijatelnost a uskutečnitelnost strategie, důvody selhání strategií, realizace a implementace, kontrola plnění 9. Současný projektový management: koncepce a principy (IPMA, PMBOK) 10. Porozumění projektu - organizace, zainteresované osoby 11. Plánování k dosažení úspěchu, stanovení kvality,harmonogramu projektu a rozpočtu 12. Struktura členění práce (WBS), rizika projektu a práce se získanými znalostmi Témata na cvičení 1. Finanční výkazy, principy finanční matematiky, požadavky na seminární práci 2. Finanční analýza, ukaztele rentability, likvidity, zadluženosti, horizontální a vertikální analýza 3. Analýza odvětví, koncentrace a konkurence na trhu, další ukazatele finanční analýzy, bankrotní modely 4. Průběžný test 5. Analýza a diskuse k odbornému textu 6. Prezentace auditů 7. Práce na seminárním projektu
Literature
  • FOTR, Jiří; VACÍK, Emil; SOUČEK, Ivan; ŠPAČEK, Miroslav a HÁJEK, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-27124992.
  • DOLEŽAL, Jan. Projektový management. 2. vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2023. ISBN 978-80-271-3619-3.
  • HANZELKOVÁ, Alena; KEŘKOVSKÝ, Miloslav a VYKYPĚL, Oldřich. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. C.H. Beck pro praxi. V Praze: C.H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
Assessment methods (in Czech)
Prezenční studium: Seminární práce 25 %, průběžný test 25 % a závěrečná zkouška 50 %. Kombinované studium: Seminární práce 40%, závěrečná zkouška 60 % 100-90 bodů známka vynikající (A) 89-80 bodů známka nadprůměrně (B) 79-70 bodů známka dobře (C) 60-69 bodů známka přijatelně (D) 55-59 bodů známka minimální požadavky (E) 40-54 bodů lze opakovat ústní zkouška (FX) V ostatních případech F – nedostatečné, neúspěch u zkoušky
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms fall 2019, spring 2020, summer 2020, fall 2020, fall 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.vsci.cz/course/cevro/fall2023/d146601