d80592 Politický marketing

Vysoká škola CEVRO
léto 2010
Rozsah
0/0. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Marek Buchta (přednášející)
Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra politologie a mezinárodních vztahů – Katedry – Rektor – Vysoká škola CEVRO
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je přiblížit studentům zcela nový obor – politický marketing. Studenti se seznámí s historií oboru, základními způsoby řízení politických stran a s modelem marketingově řízené politické strany. Součástí výuky jsou i témata využití výzkumů v politice, plánování politických strategií. Obsáhlý blok bude věnován politické marketingové komunikaci a volebním kampaním.
Osnova
  • 1. Vznik a vývoj oboru. Vztah tradičního marketingu a politického marketingu. Výhody a kritika metod politického marketingu. 2. Vývoj koncepcí marketingového řízení. Marketingové řízení politických stran. Model tržně orientované strany. 3: Marketingový proces. Marketingový mix v politice. 4: Marketingové prostředí. Marketingový výzkum. Výzkumy veřejného mínění. 5: Politické marketingové strategie. Strategie ve volebních kampaních. 6: Komunikační strategie. 7: Volební kampaně. 8: Zapojení dobrovolníků do politických kampaní. Kampaně pro zvýšení volební účasti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2018.
  • Permalink: https://is.vsci.cz/predmet/cevro/leto2010/d80592