SZZk_MSS Management sociálních služeb

Vysoká škola CEVRO
jaro 2024
Rozsah
0/0/0. 6 kr. Ukončení: SZk.
Garance
doc. Ing. Lucie Kozlová, Ph.D.
Katedra veřejného práva a veřejné správy – Katedry – Rektor – Vysoká škola CEVRO
Předpoklady
PROGRAM ( N - MSSEK )
Student losuje dvě otázky, na každou otázku má 10 min přípravy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • 1. Proces strategického řízení: Definujte fáze procesu strategického řízení, zaměření řízení dle typu organizace (hierarchie strategií, nadnárodní organizace, životní cyklus podniku, neziskový sektor), formální podoba strategie (definice pojmu vize, mise a obchodní či organizační model, základní strategické ukazatele úspěšnosti).
  • 2. Diagnostické metody a nástroje pro strategické řízení: Povaha rozhodovacího problému ve strategickém řízení (rozhodování za rizika a nejistoty, nestrukturované problémy a trendy dle druhů okolí podniku), ukazatele strategie na úrovni organizační jednotky (obchodní/organizační a funkční strategie).
  • 3. Metody pro reformulaci strategie: Teoretické základy a postup uplatnění metod: Lean Business Canvas, VRIO, PEST, SWOT, Analýza hodnotového řetězce, Porterova analýza, příklady prováděných strategií (poskytování služeb, výrobků, marketingová, personální, logistická, informatická, inovační), příčiny selhání strategií.
  • 4. Proces projektového řízení: Definujte fáze životního cyklu projektového řízení dle vybrané metodiky, typy projektů v organizaci (dle omezujících faktorů čas, rozpočet a kvalita), projektové organizace, formální podoba projektu (definice projektu, klíčové dokumenty v procesu projektového řízení).
  • 5. Organizační struktura a činnosti v projektu: Kompetence a obsah činností zainteresovaných osob na projektu, kompetence řídícího orgánu (výbor projektu), klíčové dovednosti projektového manažera, výhody a nevýhody přímé participace uživatele/klienta/zákazníka na projektu, projektová kancelář, kritické faktory úspěchu (projektové znalosti). 6. Metody a nástroje projektového řízení: Rozhodování o výběru projektu (čistá současná hodnota, cíle organizace, stage-gate protokol, rizikovost a risk apetit), řízení projektu (síťové metody, WBS a plánování rozpočtu, zdrojů a úkolů), portfolio management, řízení rizik a jejich druhy v ziskovém a neziskovém sektoru, proč projekty selhávají.
  • 7. Principy plánování sociálních služeb (komunita a komunitní sociální práce, komunitní plánování sociálních služeb, triáda a princip rovnosti, hodnocení potřeb a plánování sociálních služeb v zahraničí)
  • 8. Řízení procesu, organizační struktura a fáze plánování sociálních služeb (koordinátor, metodické vedení, pracovní skupiny, cíle, metodika)
  • 9. Fundraising a zdroje potřebné pro plánování sociálních služeb (veřejné a neveřejné zdroje, fundraising, donátor)
  • 10. Analyticko-popisná fáze procesu plánování sociálních služeb (sociálně demografická analýza, analýza poskytovatelů sociálních služeb, zjišťování potřeb uživatelů sociálních služeb, analýza zdrojů systému sociálních služeb)
  • 11. Zapojování uživatelů a veřejnosti do procesu plánování sociálních služeb (druhy potřeb uživatelů, metody pro zapojení veřejnosti, veřejný portál, připomínkování a veřejné projednání, dotazník a fokusní skupiny)
  • 12. Strategická fáze procesu plánování sociálních služeb (SMART metoda, SWOT analýza, SLEPT analýza)
  • 13. Realizační fáze, implementace a evaluace plánu sociálních služeb (sociální realita, časový harmonogram, implementace plánu do praxe, monitoring, smysl evaluace)
  • 14. Risk management (projektové řízení rizik, identifikace rizik v sociálních službách a ve zdravotnictví, standardy kvality a eliminace rizik)
  • 15. Kvalitativní kritéria sociálních služeb v ČR, standardy kvality, inspekce sociálních služeb, registrační podmínky, apod.
  • 16. Modely měření a zvyšování kvality sociálních služeb (ISO, E-Qalin, Značka kvality, Vážka, CAF, Supervize, EFQM, indikátory kvality, aj.)
  • 17. Kvalita ošetřovatelské péče a zdravotních služeb
  • 18. Nástroje managementu kvality sociálních služeb, chyby v oblasti řízení, hodnocení jako nástroj kvality
  • 19. Management změny (nástrahy pro vedení i zaměstnance, příklady dobré praxe, angažovanost zaměstnanců)
  • 20. Brzdy v kvalitě (příklady z praxe, návody na „odbrzdění“, zvyšování kvality)
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, jaro 2022, léto 2022, podzim 2022, jaro 2023, léto 2023, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsci.cz/predmet/cevro/jaro2024/SZZk_MSS